Привет на всички! И малко въпроси от моя страна, ако може :)

Тук може да се говори за каквото и да е.

Модератори: ileto, kmn

Привет на всички! И малко въпроси от моя страна, ако може :)

Мнениеот mun4o » Пет Фев 02, 2007 6:45 pm

Първо да споделя че съм много радостен от факта че има хора в БГ, които се занимават и обръщат внимание на свободния софт и конкретно Блендер.
Лично аз само наблюдавам развитието му в годините но така и не се престраших да работя с него.
Имам бегли познания за Макс, Аутокад ( всичкото това е на ниво хоби ).Но това едва ли е от значение.
Основното нещо което винаги ме е спирало да се занимавам с Блендер ( не че няма, просто ми е трудно ) е как човек да си направи познатите изгледи Топ, Лефт, Пресп., и т.н. и как да ги накара да си останат в този си вид.
Без да му се налага непрекъснато да си връща Топ вию-то ( да кажем ),след като случайно го е завъртял.
Как се заключва Виюпорта, така че да няма възможнос човек да го завърти "случайно".Голяма досада е.
Да наистина въпроса е много ламерски, но то и нивото ми е такова :(
Другия въпрос е породен от много спорове с приятели, които твърдят че Блендер не става за продукция.Хммм. Може би.
Да те се занимават с архитектура, и стане ли на въпрос за точни мерки съм склонен да се съглася с тях.
Но истинския конфликт е в бавния рендер и липсата на поддръжка на нет-рендеринг.
Поне до колкото съм запознат.
Та въпроса е: има ли нетуърк-рендеринг поддръжка ( в смисала на Дистрибутед-рендеринг за стелл имидж ), както за Блендер-натив рендера така и за Yafray r/e ?Така че да може един кадър да се смята на повече от една машина.
От отговора Ви зависи дали ще спечеля или загубя каса бира :), дам това ми е за урок, като не съм сигурен в нещо да не се хващам на бас.

Поздрави!
mun4o
 
Мнения: 4
Регистриран на: Чет Фев 01, 2007 11:55 pm

Мнениеот kmn » Пет Фев 02, 2007 7:01 pm

да има начин един кадър да го смяташ на няколко машини - а именно:
първо ти трябва нещо от сорта на OpenMOSIX клъстер, след туй си сетваш колко трийда да пусне да смятата паралелно и от тук нататък OpenMOSIX-a поема грижата да разхвърля трийдовете по нодовете в клъстера. не е най-простия начин, но пък е начин.
иначе за имидж сикуенс има няклоко мрежови рендеринг технологии - най-разпостранената е Dr.Queue. Dr.Queue е независим от рендерера който използваш.

надявам се това да отговаря на въпроса ти и да спечелиш касата бира :)

успех!

ПС: а за интерфейса - можеш да си запишеш стандартния лейаут. нагласяш си прозорците както искаш и след това от File менюто избираш Save default settings ( ctrl+U ). по този начин всеки път когато стартираш блендер ще се стартира с този лейаут. съжалявам няма начин да ги заключиш прозорците по начина по който искаш.

поздрави!
АНИМАЦИЯ ЗАЛИВА ЦЯЛАТА ЗЕМЯ!
Аватар
kmn
 
Мнения: 228
Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 10:55 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот терпентина » Пет Фев 02, 2007 7:50 pm

ЕЕе, до вчера не предполагах че има хора , които работят с Блендер в БГ!!

Много се радвам!!!
Аватар
терпентина
 
Мнения: 230
Регистриран на: Пет Фев 02, 2007 7:44 pm

Мнениеот ileto » Пет Фев 02, 2007 8:09 pm

Аз съм чувал, че преди Blender е имал проблем с рендерирането на части от изображението. Но сега render-а го развиват доста и мисля че, както каза kmn, това вече не е проблем. Не знам до колко се поддържа от софтуерите за render-ферми. Ето някои които поддържат Blender - не знам дали може да се рендерира и един кадър на много машини:
http://www.blendernation.com/2007/01/29 ... der-nodes/
http://www.renderpal.com/

Също така вариант според мен е използването на друг рендър в съчетание с Blender - например 3Delight, Pixie, Aqsis. Те май нямат проблем с рендерирането по мрежа :D.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Мнениеот 3dom » Пет Фев 02, 2007 9:50 pm

Привет и от мене!

Да, както Камен каза може да си разделиш примерно view-то на четири като на макса, да си нагласиш изгледите и да ги направиш default-ни с Ctrl+U.
Примерно така:


А за заключване на viewport-a мисля, че някъде бях чел че ще направят в бъдещи версии. Даже май в предишни го е имало, но го махнали ли, не помня.

Ами аз скоро ще ви покажа един малък хотел, който правих на Блендер за 10-ина дни, след 5-6 часа вечерта. Вярно, че няма никаква CAD функционалност, но всъщност за 3Д визуализациите и не трябва точност до милиметър.

Има си начини за нет-рендер, даже няколко, там както казаха Камен и Илето. За нет рендер на един кадър мисля, че Илето нещо разправяше, че ще има в бъдещи версии някъде.

Айде на бирата! :D :D :D
Аватар
3dom
 
Мнения: 514
Регистриран на: Сря Юли 05, 2006 1:03 pm

Мнениеот mun4o » Съб Фев 03, 2007 2:03 am

Хора! Фулл респект! Неимоверно бързи реакции.Благодаря!
Да, дори успях да си направя виюто както си "мисля" че е редно :)
Да явно лок няма, дано се оправи това занапред че е грижа, поне за мен.
За нетуърк, явно трябва да се зглобява Грид ( някаде бях чел че има фундаментална разлика м-ду Грид и Клъстер навързани машина, на мен това ми е китайски ).

п.с. Дам , няма грижи за Бирата! Тя е от мен !!!

Поздрави!
mun4o
 
Мнения: 4
Регистриран на: Чет Фев 01, 2007 11:55 pm

......а има ли Smooth Group в Blender ?

Мнениеот mun4o » Съб Фев 03, 2007 3:54 pm

Привет отново!

За да не "цапам" форума с нова тема реших да си задавам въпросчетата тук.

Има ли в Блендер т.нар. Смуутх групи ( подобно на макс )?
Имам предвид, съседни полигони да могат да се обединяват в смуут групи в зависимост от ъгама м-ду тях.
Не успях да открия подобно нещо, а и никаде по четивата с които разполагам не срешнах.
Благодаря Ви предварително!

Поздрави!
mun4o
 
Мнения: 4
Регистриран на: Чет Фев 01, 2007 11:55 pm

Мнениеот ileto » Съб Фев 03, 2007 6:09 pm

В Blender има една функция - Auto Smooth. Не съм работил много с нея - не знам дали това търсиш. Тя се намира в Editing (F9) бутоните.



За да работи, трябва първо да се натисне Set Smooth (в Object или в Edit Mode), което прави по принцип обекта гладък. След това със стойността под Auto Smooth се регулира кои ъгли от загладените от Set Smooth се заглаждат всъщност (всички със стойности по малки от Degr). В Edit Mode на обекта (mesh) със Set Smooth може да заглаждаш само определени части - маркират се и после се прилага Set Smooth. Тогава и Auto Smooth действа само на тези части.



Отгоре Auto Smooth e приложен само на част от mesh-а. Отдолу на целия. И съответно при 0, 40 и 80 градуса.
Не съм сигурен, как точно се държи Auto Smooth във всички случаи. Малко е и гадно, защото не се вижда във Viewport-а (само Set Smooth) - за да се види трябва да се рендерира сцената. Също така, тази функция може да се използва и в комбинация с EdgeSplit модификатора (от предстоящата 2.43 версия):
http://mediawiki.blender.org/index.php/ ... t_Modifier
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm


Назад към Общи приказки

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron