Тест с Bullet

Тук е мястото където могат да се споделят/обсъдят някои нови функции плъгини, скриптове, програми или неофициани build-ве на Blender3D.

Модератори: ileto, kmn

Тест с Bullet

Мнениеот ileto » Пон Май 07, 2012 11:48 pm

Oпитах да направя симулация на разтрошаване в GE.
Засега пробвах само дали може да се направи по-"контролирано" разрушаване и евентуално на повече от един път (например да се контролира кога точно да става разтрошаването). Симулацията не е много физически коректна по отношение на трошенето - извършва се не заради колизия, ами случайно. Самото разделяне на геометрията на отделни обекти е от Houdini - то и с Blender става, но от време на време, като разтроша на два пъти геометрията и втория път, като че ли дава не много добра геометрия и симулацията става нестабилна.

mult_shatter_sel.png


mult_shatter_120507.avi
(4.68 MiB) 191 пъти
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Тест с Bullet

Мнениеот ileto » Пет Май 11, 2012 2:01 pm

Още едни тестове. Иска ми се да може да се контролира скоростта и големината на разчупването.

mult_shatter_fall_0001-0680.avi
(3.44 MiB) 200 пъти
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Тест с Bullet

Мнениеот ileto » Вто Май 29, 2012 9:24 pm

Някои тестове. Опитах се да направя някакво базово групиране на отделни елементи, въз основа на разстоянието до отправни парчета. Също пробвах и различни начини за разчупване (като уж се опитах да използвам силата на удар)

https://vimeo.com/41834094
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Тест с Bullet

Мнениеот ileto » Чет Юни 14, 2012 10:55 am

Реших да пробвам дали може да се разтроши геометрия в Blender през Python (то си има плъгин, който е супер, но той, като че ли, прави друг вид трошене).

https://vimeo.com/44007829

Предполагам, че на C++ би било много по-оптимално и бързо, но за съжаление там съм съвсем зле.
Иначе за 50-тина парчета (ако изключим бъговете) не е много бавно. Виж, при 500 парчета удари 3 часа :balloon:
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Тест с Bullet

Мнениеот ileto » Нед Юли 08, 2012 4:13 pm

Добре... 1 час и 30 мин. за 1000 парчета. Определено се радвам, че има хора, които са по-напред с материала :))

Иначе - благодаря
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Тест с Bullet

Мнениеот ileto » Нед Юли 08, 2012 4:21 pm

Добре... 1 час и 30 мин. за 1000 парчета :scare:

test_shatter_script_06_snap_120708.jpg


Определено се радвам, че има хора, които са по-напред с материала :))
Прикачени файлове
test_shatter_120708_01.avi
(4.43 MiB) 175 пъти
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Тест с Bullet

Мнениеот ileto » Сря Юли 18, 2012 11:03 pm

Пробвах да добавя начин да се концентрират точките в дадена област, спрямо друга. Т.е. да не е съвсем произволно разположението им през обема. Гледам, че има някакво Гаусово разпределение, което си има и функция в Python. Не съм сигурен как точно работи ;)) , но донякъде се получава така, че точките се концентрират около дадена координата. Интересно, че ако се дадат повече от една координата и се избира произволна от тях при изчисляване на формулата, може да се получи нещо като "път" и като цяло зониране на парчетата. Това, ако се комбинира с логика от GE, може да се получат интересни комбинации.

https://vimeo.com/45956360
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Тест с Bullet

Мнениеот терпентина » Чет Юли 26, 2012 9:31 pm

Много добри резултати Иле!!

поздрави. Може ли да споделиш и файл? ПОследния пример ако е удобно. :clinoeil:
Аватар
терпентина
 
Мнения: 230
Регистриран на: Пет Фев 02, 2007 7:44 pm

Re: Тест с Bullet

Мнениеот ileto » Пон Юли 30, 2012 8:20 pm

С най-голямо удоволствие, но за съжаление не пазя геометрията. Малко големи стават файловете при записването на анимацията. Но, живи и здрави, ще опитам да го повторя. То реално постановката не е сложна, но нещо скриптът дава сумати бъгове и аз не искам да го показвам, че да не си проличат някои некадърности ;))
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Тест с Bullet

Мнениеот ileto » Нед Авг 05, 2012 12:15 am

Тук пробвах да направя подобни тестове, но този път и да запазя геометрията :eyesup: .

На първите три слоя има тези три постановки. За да е по-малък файлът, няма анимация, т.е. трябва да се симулират наново и евентуално да се запише анимацията отгоре от Game -> Record Animation.
Скриптът също е там. В момента има една функция:

seed(base_object, None, False, numpoints) - ред 364
там на мястото на None, ако се сложи center_object, използва обект с името center, за да концетрира около центъра му повече точки. Също ако на мястото на False се сложи True (колко интуитивно :balloon: ), се използва не центъра на този обект, ами точките му (трябва да е mesh). Т.е. така може да се получи нещо като пътека от концетрирани по-малки обекти. Иначе в това състояние скриптът би трябвало да прави random разтрошаване (там почти накрая - ред 417 - има едно 25 - това е броят парчета). Ако се добави куб например, избира се и се стартира скрипта.
Трябва да се има предвид, че не ме бива много, което означава, че има хиляди бъгове и общо взето аз се уча през него. Трябва да се внимава - реално скриптът не става за работа. Например едно от нещата е, че генерираните парчета не са съвсем коректна геометрия в Blender. Явно нещо не правя както трябва генерирането им. Те се симулират, рендерират, но при редактиране и подобни операции, Blender спира да работи. Самата геометрия не е правилно дефинирана. Мисля, че гафя някъде при подреждането на върхове, ъгли и т.н., та ако някои се усети какво не правя както трябва, може да сподели :clinoeil: .
Иначе самите парчета, които са във файла, са вече разтрошени. Те могат направо да си се симулират с P .

cyl.jpg


cube.jpg


path.jpg


Пробвах също да използвам cython - това е език, който, както разбрах поне аз, съчетава писането на Python с някои допълнителни елементи и помага да се генерира C++ компилирани програми. Реално се получава споделена библиотека, която може да се извика от Blender. Стана сравнително по-бързо - около 2 пъти. Но все още не знам как точно работи, а и кодът вече се компилира за всяка платформа поотделно.
Прикачени файлове
test_fracture_export.zip
(1.68 MiB) 150 пъти
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Тест с Bullet

Мнениеот ileto » Пет Авг 31, 2012 11:21 pm

Мъчих се да добавя и UV координати. За съжаление засега не много успешно ;)) .
Пробвах по начина, по който мисля че се правят парчетата и в Add-on-а за разтрошаване, който живи и здрави ще се появи с 2.64. Там гледам, че се ползват булеви операции.
Струва ми се, че преди булевият модификатор не запазваше uv координатите на обекта, след прилагането му. Явно в тестовите версии на 2.64 са добавили тази функционалност и полученият обект запазва координатите си (разбира се на това, което е останало от него).

test_uvs_120901_01.avi
(3.92 MiB) 171 пъти


Както се забелязва, има доста бъгове. Странно защо, но модификаторът не всеки път се справя по очаквания начин. Предполагам, че е заради проблеми в моята геометрия.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Тест с Bullet

Мнениеот ileto » Чет Сеп 27, 2012 9:39 pm

Опитах да променя алгоритъма за пренасянето на UV координатите от началния обект на парчетата. Малко стана бавничко, де :PP . Иначе пробвах да видя, до колко може да се контролира концентрацията на точки (един от тестовете е отпреди)...

https://vimeo.com/50281991
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Тест с Bullet

Мнениеот ileto » Пет Мар 29, 2013 11:49 pm

То вече почти няма нищо общо с Bullet, но все пак... :))

Исках да пробвам дали може да се използва текстура, за да се разпространят точки по повърхността (за разтрошаване). Всъщност с частици, става много по-лесно и приятно, но ми се искаше да видя как би станало без тази стъпка - създаването на система от частици.
На първата поредица от картинки, освен черното, се използва и параметър, който при една и съща картинка да "разрежда" или "концентрира" точките. Естествено времето, с което се изчисляват е главозамайващо много - колкото едни реклами по телевизията :ZZ :

points_on_plane.jpg


points_on_sphere.jpg
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm


Назад към Тестове / Tests

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

cron