Проблем с текстури

Тук е мястото където могат да се споделят/обсъдят някои нови функции плъгини, скриптове, програми или неофициани build-ве на Blender3D.

Модератори: ileto, kmn

Проблем с текстури

Мнениеот meekly » Сря Май 09, 2007 9:27 pm

Сега се занимавам с текстурите и до това което стигнах и не мога да разбера е в този пробен файл:http://upload.blenderbg.com/redwood.blend
Как така EMPTY придобива възможност за material и textures?Проблема започна след,като се опитах да боравя с Map Input и по-конкретно с кординатите.Задавам за кординати Object,и поставям empty.Навсякъде където съм чел се казва,че empty-то служи за guide на текстурите тоесте като водител,но при мен нищо не става,а от този примерен файл се вижда как empty-то се ползва даже с materials & textures.Има огромна разлика при Orco и Object,когато показва текстурата.Искам да изразя и недоволство от това,че в книгата The Official Blender 2.3 Guide има много оскъдна информация за това и не ми помага изобщо с този проблем.Надявам се,че новата книга която се очаква да излезне ще има повече инфо,не само за този проблем,но принципно.Един пример бих дал с WORLD.Всички настройки за WORLD са побрани в няколко странички,без почти никаква практика и много постно всичко.
meekly
 
Мнения: 210
Регистриран на: Сря Ное 22, 2006 12:12 am

Мнениеот carboon » Сря Май 09, 2007 11:14 pm

Смени името от "empty" на някакво друго каквото и да е (например "tex") и така го запиши в полето "object"
Да добавя че ако ползваш няколко текстури за 1 обект, трябва да линкнеш за всички текстури или само за тези
които ще управляваш с "object"
Аватар
carboon
 
Мнения: 294
Регистриран на: Пет Апр 20, 2007 2:45 pm
Местоположение: Русе

Мнениеот meekly » Сря Май 09, 2007 11:18 pm

carboon написа:Смени името от "empty" на някакво друго каквото и да е (например "tex") и така го запиши в полето "object"
Да добавя че ако ползваш няколко текстури за 1 обект, трябва да линкнеш за всички текстури или само за тези
които ще управляваш с "object"


Да,това го направих,но няма никаква полза.
meekly
 
Мнения: 210
Регистриран на: Сря Ное 22, 2006 12:12 am

Мнениеот carboon » Сря Май 09, 2007 11:29 pm

Забелязах че в този пример обекта който управлява текстурата не е "empty" a e празен, тоест
например "plane" ->edit -> изтриваш точките. Един вид насила изпразнен :) Затова може да му се лепне текстура.
Но дори и "empty" да ползваш не би трябвало да има проблем ако му смениш името.
При мен няма проблеми с текстурите.
Аватар
carboon
 
Мнения: 294
Регистриран на: Пет Апр 20, 2007 2:45 pm
Местоположение: Русе

empty

Мнениеот 3dom » Чет Май 10, 2007 9:51 am

Аз най-често използвам Empty като guide за текстурите за анимиране на текстурата, тогава и най-лесно се вижда как влияе емптито.

Виж тоя файл, пусни да се рендва анимация. Нарочно съм сложил емптито да управлява всички текстури за да се види по-ясно ефекта.

http://upload.blenderbg.com/redwood-1.blend
Аватар
3dom
 
Мнения: 514
Регистриран на: Сря Юли 05, 2006 1:03 pm

Мнениеот meekly » Чет Май 10, 2007 7:31 pm

Хора,нищо не се получава :( .Опитвам какво ли не и нищо не става.Имам материал имам текстура,давам на текстурата Object и пиша името на empty-то.Единственото което се получава,че материала добива цвета на текстурата и до там,нито мога да правя рингове с текстуара за дърво нищо.В смисъл,че не ми показва самите рингове и т.н.Единствено основен цвят :( .Иначе ,ако не се въведе правилно името на empty-то не го приема.Иначе,като дам на Global и веднага се появяват резките,връщам на object и само основен цвят.
meekly
 
Мнения: 210
Регистриран на: Сря Ное 22, 2006 12:12 am

Мнениеот meekly » Чет Май 10, 2007 8:53 pm

Така,след поредни тестове и опити в тази насока,постигнах най накрая напредък,НО има нещо което не разбрах.Установих,че след,като направя рендер на обекта с текстура object и empty на рендера всичко изглежда нормално.Местя empty-то след рендер виждам,че текстурата е променила посока,тоест виждам,че има промяна.Същото е и в PREVIEW панела,след рендер се "update-ва" и вече освен основен цвят ми изкарва и всичко останало.Нямам логично обяснение за това мое наблюдение :roll: :roll: :idea: :?: .
meekly
 
Мнения: 210
Регистриран на: Сря Ное 22, 2006 12:12 am

Мнениеот Ste » Чет Май 10, 2007 8:59 pm

И аз открих подобен "бъг" ,с разликата че ползвах "nodes". Правя си аз всичко, както трябва, ама не работи! :evil: Какво се оказа -ако сейфна същия този неработещ файл, затворя Блендер и отново отворя файла - той работи! :!: :?:
Пример в мия случай: Задавам филмче в avi формат за текстураа, а Блендчо не ми го зарежда! :evil: Или "вижда" само първата frame, или не може да прочете колко frames са или нещо друго. Обаче ако сейфна файла, затворя програмата и отворя на ново -О, ЧУДО! РАБОТИ!

Търпение и Инат му е майката! :D
Ste
 
Мнения: 164
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:12 pm
Местоположение: San Benedetto del Tronto

Мнениеот ileto » Чет Май 10, 2007 9:06 pm

:D Ами аз да ти кажа, при мен винаги ефектът от мапването на Object (с Empty) се вижда само при рендер-а. Единствено текстурите заредени в UV Editor-а (когато обектът е във Face Select Mode) се виждат във Viewport-a.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm


Назад към Тестове / Tests

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron