Здрасти

Място, където всеки може да престави себе си и работата си.

Модератори: ileto, kmn

Здрасти

Мнениеот Nik » Нед Апр 19, 2009 1:44 pm

Едно "здравейте" и от мене:) От дълго време работя със 3dsmax и от няколко месеца насам разглеждaйки Blender констатирах, че това е една идеална безплатна алтернатива, тъй като много от приборите са програмирани много кадърно (по-кадърно от max), а предимно texture paint, sculpt/multires, hair&fur и compositing nodes, а да не говорим, че цялата програма е около 30МБ. Също така, Аутодеск са ме разочаровали, тъй като не добавят нищо ново от години насам, а само преиздават една и съща версия със минимални промени.

Въпреки това, според мен интерфейсът на Blender има големи проблеми в областта на настройките. И по-точно две неща - невъзможността за нагласяне на клавишни комбинации и липсата на стандартно "ласо". Силно се надявам след като дойде версия 2.5 тези проблеми да изчезнат, за да мога да ползвам Blender сериозно. А до тогава ще чакам :clinoeil:
Аватар
Nik
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Апр 17, 2009 1:48 pm
Местоположение: София

Re: Здрасти

Мнениеот doc » Нед Апр 19, 2009 3:08 pm

Здравей и добре дошъл!
Още един човек с опит, това е добре.
За клавишните комбинации - в 2.50 мисля, че ще го има. Така поне се спомена тук, в този форум.
За "ласо" - то, не познавам 3DSmax, за това не знам що за инструмент са кръстили така там, а и кое точно е "стандартното" също. В Blender има lasso selection tool, клавишната комбинация е CTRL-LMB за избиране и CTRL-SHIFT-LMB за премахване на избирането /деселектиране/.
PS Не мисля, че чакането е удачно поведение, по-скоро ако имаш интерес е хубаво да се занимаваш от време на време, още повече като човек с опит ще навлезеш бързо /казвам го от съвсем егоистични подбуди - надявам се да помагаш след това :DD /.
doc
 
Мнения: 310
Регистриран на: Нед Май 11, 2008 7:59 pm

Re: Здрасти

Мнениеот senga_1 » Нед Апр 19, 2009 4:36 pm

Добре дошъл и от мен. Надявам се да допринесеш за рзвитието на форума, като човек с опит.
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Здрасти

Мнениеот Nik » Нед Апр 19, 2009 6:22 pm

doc написа:Здравей и добре дошъл!
Още един човек с опит, това е добре.
За клавишните комбинации - в 2.50 мисля, че ще го има. Така поне се спомена тук, в този форум.
За "ласо" - то, не познавам 3DSmax, за това не знам що за инструмент са кръстили така там, а и кое точно е "стандартното" също. В Blender има lasso selection tool, клавишната комбинация е CTRL-LMB за избиране и CTRL-SHIFT-LMB за премахване на избирането /деселектиране/.


Благодаря:) За custom клавишните комбинации съм сигурен, че ще ги има в 2.5, тъй като го пише на официалния сайт. Вече се запознах с различните методи за селекция в Blender, но за съжаление няма точно това, което ми трябва. Искам нещо като Border Select, който да не добавя към предишната селекция, а да прави нова. Вече съм подал молба във BlenderStorm и се надявам да ме чуят.

doc написа:PS Не мисля, че чакането е удачно поведение, по-скоро ако имаш интерес е хубаво да се занимаваш от време на време, още повече като човек с опит ще навлезеш бързо /казвам го от съвсем егоистични подбуди - надявам се да помагаш след това /.


Не съм казал, че не го разучавам :clinoeil: Вече имам основна представа за някои от важните неща като операциите за моделиране, compositing nodes, texture paint, sculpting, hair, yaf(a)ray рендеринг и т.н. Проблемът е предимно в това, че съм свикнал с други клавиши (и ласото) и работата върви по-мудно отколкото с 3dsmax.
Аватар
Nik
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Апр 17, 2009 1:48 pm
Местоположение: София

Re: Здрасти

Мнениеот doc » Нед Апр 19, 2009 9:39 pm

Искам нещо като Border Select, който да не добавя към предишната селекция, а да прави нова.

Ако съм те разбрал правилно искаш всичко, което е селектирано до момента да се деселектира и да се направи нова селекция "на чисто", когато се използва инструмент за селектиране. Наистина Blender добавя към предишните избрани неща /ако има такива/ новата селекция, но имаш на разположение A-KEY-натискаш веднъж, деселектираш всичко, два пъти избираш всичко. Вярно, две действия вместо едно, но резултатът е същия, а както си отбелязал и ти - въпрос на свикване и навик е. :cheers:
doc
 
Мнения: 310
Регистриран на: Нед Май 11, 2008 7:59 pm

Re: Здрасти

Мнениеот Nik » Нед Апр 19, 2009 11:53 pm

Точно! Ето така:

Изображение

По този начин се избира във Макс-а и бих искал да използвам левия бутон за това, тъй като 3Д курсора не е толкова важен. За сега работя със A->B->select, но както казах, върви адски мудно.
Аватар
Nik
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Апр 17, 2009 1:48 pm
Местоположение: София

Re: Здрасти

Мнениеот carboon » Пон Апр 20, 2009 1:19 am

Защо просто не избираш с десния бутон на мишката !?!?!?
RMB - селектираш единично
Shift+RMB - добавяш или изваждаш селекции
Alt - RMB - селектираш лупове от точки (+Ctrl за добавяне)
Alt+Ctrl+RMB - селектираш лупове от лица (+Ctrl за добавяне)
Аватар
carboon
 
Мнения: 294
Регистриран на: Пет Апр 20, 2007 2:45 pm
Местоположение: Русе

Re: Здрасти

Мнениеот Nik » Пон Апр 20, 2009 12:02 pm

carboon написа:Защо просто не избираш с десния бутон на мишката !?!?!?
RMB - селектираш единично
Shift+RMB - добавяш или изваждаш селекции
Alt - RMB - селектираш лупове от точки (+Ctrl за добавяне)
Alt+Ctrl+RMB - селектираш лупове от лица (+Ctrl за добавяне)


Не не, тези са си добре, нищо им няма. Когато зададеш нов vertex или лице, няма да го добави към предишното освен ако не си задържал SHIFT. Идеята ми е да прави така и при gestures-ите като border select и lasso. Наскоро гледах във 2.5SVN-a че са добавили към "border select" оператора два режима (exclusive/extend) както има при нормалното избиране, но не можах да ги изпробвам...
Аватар
Nik
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Апр 17, 2009 1:48 pm
Местоположение: София

Re: Здрасти

Мнениеот doc » Пон Апр 20, 2009 5:25 pm

Значи може би в 2.50 ще имаш опции по твой вкус и в съответствие с твоя начин на работа. Аз обаче не разбирам защо продължаваш да говориш за "нормално" избиране? В Blender това е нормалното. Така е направено, така работи и така го ползваме. Защото иначе излиза, че 3DSmax е "нормален" софтуер, а пък Blender е "ненормален". :S Обективният факт е, че това са просто различни програми. Правени са с различни концепции, от различни хора с различни разбирания. Едва ли ласото ще е единствената разлика между такива специализирани, тежки за разучаване и огромни като възможности приложения. :cheers:
doc
 
Мнения: 310
Регистриран на: Нед Май 11, 2008 7:59 pm

Re: Здрасти

Мнениеот Nik » Пон Апр 20, 2009 7:18 pm

Искрено се надявам! Иначе си прав, може би по-точната дума би била "нестандартен". Стори ми се странно, тъй като този начин на избиране присъства не само във повечето програми за 3Д , но също така и във всички останали графични редактори и операционни системи. В крайна сметка и да не го направят, ще му добавя 1-2 реда в source-a и готово. Все пак това е силата на opensource! :cheers:
Аватар
Nik
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Апр 17, 2009 1:48 pm
Местоположение: София

Re: Здрасти

Мнениеот doc » Пон Апр 20, 2009 9:31 pm

В крайна сметка и да не го направят, ще му добавя 1-2 реда в source-a и готово.

Аууууу, млъквам!Когато програмистите заговорят, простосмъртните :oops: трябва да си траем! :D
Искрено се надявам да ни зарадваш с хубави работи тук.
И нека Силата /на open source/ бъде с теб! :DD
PS И да помагаш, ей, че само с гледане на видетуториали от YouTube до никъде няма да стигна.
:cheers:
:cheers:
PS PS Ти как си с Python-а? Питам съвсем сериозно.
doc
 
Мнения: 310
Регистриран на: Нед Май 11, 2008 7:59 pm

Re: Здрасти

Мнениеот Nik » Вто Апр 21, 2009 12:28 am

Е, айде сега, знам само основни неща, които трябва да са достатъчни за оправяне на ласото, а от Python нямам представа. Единствено съм си играл със една чудесна функция на 2.5 - там може чрез python да се наглася на панелите кой бутон къде да е и какво да пише. :PP

Изображение

Но иначе ако 2.5 наистина има всичко, което ми трябва бих се захванал да го уча сериозно! Или пък може да помогна с превод...
Аватар
Nik
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Апр 17, 2009 1:48 pm
Местоположение: София

Re: Здрасти

Мнениеот doc » Вто Апр 21, 2009 8:26 am

Хм, не знам какво точно ще добавят в 2.50. Доколкото знам за 3DSmax, Maya и т.н. има доста допълнителни plug-in-ни, вкл. от външни разработчици, които значително разширяват възможностите им, а от друга страна ползват "патентни" алгоритми. В този смисъл Blender едва ли може да е едно към едно с тях. Макар че и в този вид е доста мощна програма /поне от моето лаическо ниво така изглежда :) /и върши чудесна работа. За това не смятам, че разучаването му е загуба, дори ако се занимаваш професионално с някои от другите приложения. Просто няма как да разбереш със сигурност дали ти пасва, ако що-годе не го разучиш.
Nik написа: Или пък може да помогна с превод...

Всяка помощ от какъвто и да било характер е добре дошла. :)
doc
 
Мнения: 310
Регистриран на: Нед Май 11, 2008 7:59 pm

Re: Здрасти

Мнениеот Syziph » Вто Апр 21, 2009 9:27 am

Добре дошъл във форума, Nik!
Според мен с идването на 2.50 ще настъпи леко сътресение за всички досегашни потребители на програмата. Но мисля, че периода на адаптация ще мине гладко.
За съжаление още не е известно кога ще излезне версия 2.5. За 2.49 казаха че ще е в края на април, но ще съдържа само корекции по 2.48 и някои нови неща.
Колкото до селекцията - въпрос на навици :)
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: Здрасти

Мнениеот carboon » Вто Апр 21, 2009 11:00 am

Syziph написа:...с идването на 2.50 ще настъпи леко сътресение за всички досегашни потребители на програмата. Но мисля, че периода на адаптация ще мине гладко.

За мен лично със сигурност ще има сътресение. Толкова съм свикнал със сегашния интерфейс, че като гледам новостите в 2.50 изтръпвам от сега.
Аватар
carboon
 
Мнения: 294
Регистриран на: Пет Апр 20, 2007 2:45 pm
Местоположение: Русе

Следваща

Назад към Представяне

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron