Страница 2 от 2

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 13, 2009 8:10 pm
от carboon
Syziph написа:Предполагам че става въпрос за Vector Blur :)
http://www.blender.org/development/rele ... ctor-blur/
Но за да има ефект - трябва да има анимация за да се изчисли м/у две позиции ;)
Не знам дали Yaf-a-ray поддържа векторен блър, но май не.


Не поддържа, но се оказва че няма нужда (за мой късмет).
Направих малко опити и ето резултатите:
c1.jpg


Тука е необходимо грубо да се подмени картинката с каквато и да е, например тази от yafaray:
c2.jpg

Важното е Vec да е включен в настройките на Render layers
Благодаря на ileto за добрата идея :cheers:

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 14, 2009 12:15 am
от Goh
Ех,аз тук мога само да гледам,да въздишам и да се надявам някой ден да се науча :) Браво момци,чудесна работа! :cheers:

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 15, 2009 9:55 am
от 3dom
Привет на всички!

Тази тема е интересна. Не знам защо терпентина още не е писал, той е фен на минитата.

Иле модела е супер! На Carboon рендерите са много хубави. Carboon, какво става всъщност с Yafray Yafaray? Още някой развива ли ги?

Luxrender има специален материал - carpaint, който като се конфигурира добре дава невероятни резултати. Времето за рендиране не може да се сравнява с Blender Internal или Yafray, но ако ти трябва still, аз бих заложил на него.

Направих един тест. Много набързо, решетките се нуждаят от работа. Материалите са сложени без никакви настройки. Carpaint за боята и Aluminium за джантите.
minicoop.jpg


Luxrender също има и много хубав Motion Blur. Ето резултата при различни скорости на въртене.
j.png

l.png

k.png

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 15, 2009 1:16 pm
от carboon
Yafaray е наследникът на Yafray, Развива се малко бавничко поради липса на девелопъри, но набира
почитатели. От около година следя развитието, всъщност от както го дезинтегрираха от блендер и стана
изцяло външен рендер. Гледам че и Luxrender се развива доста добре, но там определено работят доста повече хора.
Индиго пък стана платен :( .

Ето малко подобрен вариант (има и шофьор) на предния рендер (по метода на ileto):
mini_0003.jpg


С Vector blur докарах ротацията, но не можах да накарам пътя да се блърне на където трябва.
Ако вкюча motion blur от рендер настройките става но не ми върши работа с yafaray.

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 15, 2009 3:30 pm
от ileto
carboon, въртенето е станало супер :cheers: . Не съм сигурен, но може размазването на пътя да не се получава много добре заради перспективата в Blender - в смисъл ако е леко изместена, спрямо тази на картинката при движението ще има изместване и на посоката на blur-а.

3dom, супер е станал рендера! Прави ми впечатление, че LuxRender изкарва много добри изображения. Жалко, че изисква много време за рендериране. Гледам обаче, че има и разни функции, които подобряват бая процеса - Light Groups, настройването на цветовете, докато рендерира.
Този motion blur като пост ефект ли се прибавя или по време на рендерирането?

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 15, 2009 4:30 pm
от 3dom
Да, carboon, Indigo вече е платен, затова вече само luxrender. Даже съвсем скоро преди ден два излезе нов release candidate на лукса. С човек вътре е много по-добре и блъра е станал екстра!

Ileto, motion blur-а е по време на рендерирането.

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 15, 2009 10:53 pm
от терпентина
Да, всичко става много добре!!
Ето какво е някой да пусне хубав модел , та да го изрендим всички.
Благодарим,illeto.

А на 3dom, ха добре дошъл пак,ма целия форум се чудим къде се запиля?
Иначе съм луд фен на MINI, и на Lux-а съм фен,ама много бавен проклетията.
А тоя векторен блър в Lux-а , от новите релийзи ли е?
Impressive!!!

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 16, 2009 9:05 am
от laskov
carboon написа:... не можах да накарам пътя да се блърне на където трябва.
А всъщност той трябва да се блърне леко надясно, което ще се дължи на лекото местене на камерата наляво. Мисля, че пътя е добре - все пак той е близо до камерата, но дърветата в далечината ... ?

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 16, 2009 9:39 am
от carboon
laskov написа:
carboon написа:... не можах да накарам пътя да се блърне на където трябва.
А всъщност той трябва да се блърне леко надясно, което ще се дължи на лекото местене на камерата наляво. Мисля, че пътя е добре - все пак той е близо до камерата, но дърветата в далечината ... ?


Това е защото пътя и фона са един слой и са блърнати в GIMP на един път. Може би трябваше да ги разделя.
Ето затова е добре да се направи директно в блендер с ноде едитора или motion blur. Хем по лесно, хем по реално,
но както казах не можах да го съчетая с yafaray. Със сигурност има и други решения :cheers:

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 16, 2009 1:10 pm
от Goh
Много яко се е получило! :cheers: Само една тайни-уайни забележчица имам.Ръцете на шофьора - едва ли някой кара като държи волана само с върховете на пръстите.Или поне така изглежда.Знам,че дреболия,ама уж и аз да допринеса мъничко за перфектния ренд :confused:

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 16, 2009 5:18 pm
от терпентина
Да, за пръстите е вярно-също и пропорцията е избягала-шофъора трябва да е доста по голям :clinoeil:

Само препоръка.

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 17, 2009 8:58 am
от laskov
carboon написа:Това е защото пътя и фона са един слой и са блърнати в GIMP на един път. Може би трябваше да ги разделя. Ето затова е добре да се направи директно в блендер с ноде едитора или motion blur. Хем по лесно, хем по реално, но както казах не можах да го съчетая с yafaray. Със сигурност има и други решения :cheers:
Понеже малко разсъждавах ... 1. Да кажа първо, че си нямам хабер нито от GIMP нито от Blender и като кажете "Млъкни и се скрий" тутакси ще го направя. 2. Този блър на колелетата си мисля, е кръгов, като център на отместването е центъра на кръга (колелото). Така точките близо до центъра би трябвало да са по-малко отместени в сравнение с тези в периферията. 3. Отместването на пътя и дърветата също трябва да е кръгов блър, като център трябва да е камерата. 4. Виж т.1
Поздрави!

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 17, 2009 9:58 am
от carboon
laskov написа:...Така точките близо до центъра би трябвало да са по-малко отместени в сравнение с тези в периферията.

Точно така !

laskov написа:...Отместването на пътя и дърветата също трябва да е кръгов блър, като център трябва да е камерата.

... ако камерата е неподвижна и следи колата да, но ако се движи заедно с колата тогава блъра е линеен по посока на движението (което и исках да постигна) :wink:

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 17, 2009 10:29 am
от laskov
carboon написа:
laskov написа:...Отместването на пътя и дърветата също трябва да е кръгов блър, като център трябва да е камерата.

... ако камерата е неподвижна и следи колата да, но ако се движи заедно с колата тогава блъра е линеен по посока на движението (което и исках да постигна) :wink:
Не съм съгласен. Ако камерата е неподвижна блър на фона няма да има. В този случай може да има линеен блър на минито. Ако камерата се движи (в реални условия), обикновено тя или описва дъга с малък радиус, или се завърта около себе си (поставена е на неподвижен статив). В този случай ще има кръгов блър на фона и минимален линеен или никакъв на обекта. Ако фона е с линеен блър, то това ще е в случай, че камерата се движи по права (по релси като в киното или е в автомобил, движещ се паралелно на минито). Но тогава ще има засилен блър на близкия фон (пътя) и почти никакъв на дърветата в далечината. Така че пак не е линеен.
Edit: Линеен е. Но трябва да намалява в дълбочина.

Re: Mini Cooper S

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 19, 2009 3:44 pm
от ileto
Да, наистина задният план би трябвало да е по-малко размазан. Но това доста трудно се постига със статична снимка :)) . Иначе, според мен, доста сложни ригове могат да се получат с камера - тя може да се върти, докато се движи; минито да се движи по-бързо от камерата и съотвено да се блърне леко... - става яка мешавица :)) Доста трудно става да се възпроизведе, особено ако няма човек реална 3D среда освен автомобила (знам ли, може би може да се направи някакъв трик с изображението на заден план).