ягодка

Място, където може да публикувате и обсъждате завършени проекти и работи в Blender.

Модератори: ileto, kmn

ягодка

Мнениеот senga_1 » Вто Дек 09, 2008 5:43 pm

Направих тази ягодка за секцията "Предизвикателства", но после прочетох условието че модификаторите не трябва да се "аплайват", за това все пак реших да я постна в готови работи, поне да си заслужи усилията :). Използван е модификатор "Wave". Използвани са 1 цилиндър, 1 плейн, 19 сфери. Всъщност семките са с APPLY за съжаление, но можех да използвам и направо сфери. Както и да е този опит ми беше много полезен, научих нови неща, но в интерес на истината не мога да го постна в "Предизвикателства". Ето и картинките.
qgoda.jpg
Прикачени файлове
mesh.jpg
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: ягодка

Мнениеот Syziph » Вто Дек 09, 2008 9:27 pm

Много хубав модел senga_1!
Изобщо не подозирах за този ефект с Wave модификатора. Но ефекта е лесно повторим, така че можеш да се пробваш в предизвикателството ;)
Интересно по какъв начин успя да подредиш семената толкова равномерно?!
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: ягодка

Мнениеот carboon » Сря Дек 10, 2008 12:58 pm

Syziph написа: ...Интересно по какъв начин успя да подредиш семената толкова равномерно?!

Дане би да е с "DupliVerts" ?
Аватар
carboon
 
Мнения: 294
Регистриран на: Пет Апр 20, 2007 2:45 pm
Местоположение: Русе

Re: ягодка

Мнениеот senga_1 » Сря Дек 10, 2008 9:56 pm

Семената ги копирах всеки път и ги нагласях на повърхността и после SPIN DUB спрямо средната точка и горе точката под дръжката. Те най-много ме забавиха. Ако взема да го повторя това пак със сфери вместо семки ще си загубя доста време. :goingcrazy:
Ако някой знае по-лесен начин да каже.
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: ягодка

Мнениеот Syziph » Сря Дек 10, 2008 11:15 pm

Както carboon каза - DupliVerts е едното решение, но е малко трудно да постигнеш това специфично шахматно подреждане.
Друго може да бъде използването на частици (същия проблем и тук, но може да се отстрани с вертекс групи).
И на трето, но не на последно място можеш да UV-мапнеш обекта и да използваш текстури за цвета и нормалите ;) !
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: ягодка

Мнениеот senga_1 » Чет Дек 11, 2008 3:17 pm

Хрумна ми още една идея. Ползвам същия метод - SPIN DUB, обаче първо подреждам всички семки на повърхността шахматно и после ги групирам и ги завъртам заедно. Ще стане по-бързо, трябва да пробвам. :). А това другото Vert как му беше името, къде по-точно се намира, не съм го ползвала до сега.
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: ягодка

Мнениеот Syziph » Чет Дек 11, 2008 4:25 pm

DupliVerts
Дублира избран обект по вертексите на друг обект (в примера долу - малка сферичка дублирана върху вертексите на голямата).
Метода е следния:
Имаме два обекта - А и Б. Искаме да дублираме А по верексите на Б.
За целта "парентваме" А към Б (Ctrl+P) и избираме Б и натискаме DupliVerts бутона в панела Anim Settings.
Този инструмент има няколко настройки, но затова е по-добре да погледнеш в ръководството.
http://wiki.blender.org/index.php/Manual/DupliVerts
Прикачени файлове
Dupliverts.jpg
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: ягодка

Мнениеот erum » Пон Окт 21, 2013 12:05 pm

Very nice model
erum
 
Мнения: 1
Регистриран на: Пон Окт 21, 2013 12:02 pm


Назад към Готови работи / Finished projects

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron