Много странен проблем при риг в блендер

Място за всякакви въпроси и помощ за анимирането в Blender

Модератори: ileto, kmn

Много странен проблем при риг в блендер

Мнениеот Jerico » Съб Апр 13, 2013 5:32 pm

Здравейте малко съм нов с тази програма но като цяло целта ми е семпла.
Искам да направя анимации за презареждане на цял арсенал от оръжия за дадения 3д модел на войника за това и следвах един семпал риг туториал.
Направих целия скелет но когато стигнах до етапа с позирането нещата излязоха извън контрол.
При опит да згъна кракът на войника ходилото остава залепено за земята ето и картинка обясняваща проблема по обстойно -http://store.picbg.net/pubpic/3D/09/d94ea9b475db3d09.jpg
Същото се случва и ако се опитам да го накарам да клекне - http://store.picbg.net/pubpic/94/8C/3f4f33e039c9948c.jpg.
Ето така изглежда войника без ротация на костите - http://store.picbg.net/pubpic/99/4A/b5f6d912b956994a.jpg

Предварително се извинявам ако темата не е за този раздел не знаех къде да я пусна.
Jerico
 
Мнения: 1
Регистриран на: Съб Апр 13, 2013 5:24 pm

Re: Много странен проблем при риг в блендер

Мнениеот ileto » Вто Апр 16, 2013 8:45 pm

Изглежда като проблем с това как геометрията е просвоена на костите. Там при краката, върховете най-вероятно не са присвоени на никоя кост. Затова като преместиш крака, те си остават на земята. В случая с клякането, костите за ходилото пак се завъртат надолу, отместват само част от геометрията на крака, а останалата по много неестествен начин остава на мястото си.
Предполагам трябва да промениш "тежестта" на върховете (weights) в съответната група (vertex group). Може да погледнеш документацията:
http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2 ... ight_Paint

Ти envelopes ли използваш за да движиш геометрията? С тях не винаги може да се зададе прецизно областта, върху която да действа костта. Необходимо е в този случай ръчно да се редактират vertex groups, с които да зададеш коя кост кои точно върхове управлява.
По принцип те се създават от Object Data бутоните за даден обект:

vertex_groups.png
vertex_groups.png (21.93 KiB) Прегледано 1920 пъти


Твоята ситуация е нещо подобно:
(това е в Weight Paint режим)
weight_02.jpg
weight_03.jpg

Ако се преместят костите нагоре, на първата картинка се вижда, че част от върховете, които трябва да са присвоени на последната кост (селектираната) са сини и не се влияят от нея, та си остават на място. Трябва да се използват инструментите в Weight Paint режим, за да се редактират стойностите на тези върхове и да се върнат на правилното място (втората картинка)

Тук и един урок за rig-ване на персонаж. Може да е от полза.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm


Назад към Анимация / Animation

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron