Страница 1 от 1

Изрязване на модел по Алфа

МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2009 5:59 pm
от dimitar_mar
Здравейте,
Има ли вариант при който картинка(png ili gif) която е запомнена с трансперанси
след това в блендер да се направи форма само по видимата част от картинката.
Тоест ако направия Pane и сложа текстурата и дам use Alpha to da se очерта е само изобрайенето от картинката.
Незнам дали стана много ясно.

Re: Изрязване на модел по Алфа

МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2009 6:21 pm
от carboon
Може ! Даже не е задължително да имаш алфа канал в картинката.
Удобно е за листа на дърво например :)
Утре дано имам повече време да скалъпя някой пример за по-нагледно.

Re: Изрязване на модел по Алфа

МнениеПубликувано на: Сря Мар 11, 2009 7:14 pm
от kmn
виж прикачения файл за пример. има едни храсти - при тях съм използвал тази техника. а относно текстурата на терена - пак подобна техника съм ползвал.
green_patch_dispalced.blend.rar
(6.22 MiB) 262 пъти

green_patch_02.png

Re: Изрязване на модел по Алфа

МнениеПубликувано на: Чет Мар 12, 2009 1:00 pm
от dimitar_mar
Погледнах ги , обаче може би ще трябва и малко обяснение. Виждам че има използвано Z-index и UVMapping ,
обаче не ми е ясно как показвам коиа област о картинката да се използва като видима.
Пердварително мерси за помощта точно това ми беше проблема

Re: Изрязване на модел по Алфа

МнениеПубликувано на: Чет Мар 12, 2009 8:35 pm
от kmn
взимаш изображение с алфа канал и го зареждаш като текстура.
включваш бутончето Use Alpha.
use_alpha_channel.png

след което в настройките на материала вклюваш следните бутони:
Material -> Alpha=0.0000
Map to -> Col, Alpha
Links & Pipeline -> Z Transp
use_alpha_channel_mat.png


това би трябвало да е достатъчно за да използваш алфа канала на изображението.
също така ти препоръчвам да UV-мапнеш текстурата.

Re: Изрязване на модел по Алфа

МнениеПубликувано на: Чет Мар 12, 2009 10:19 pm
от carboon
Тъкмо и аз скалъпих примерче :) Най Вероятно ще се повторим малко, но нищо:
=========================
Искаме да постигнем този ефект:
ta.jpg
ta.jpg (9.07 KiB) Прегледано 4504 пъти

Вариант 1:
Вземаме картинка с алфа канал(tga,png,...):
listo_alfa.png


Ето и настройките:
ta_1.jpg

ta_2.jpg


Ето и настройката на земята за да излезе добре сянката на листото:
(това Amb го мацнах със зелено без да искам :) )
ta_3.jpg
ta_3.jpg (18.93 KiB) Прегледано 4534 пъти

Re: Изрязване на модел по Алфа

МнениеПубликувано на: Чет Мар 12, 2009 10:19 pm
от carboon
Вариант 2:

Вземаме си нормална картинка без алфа(jpg,bmp,...):
listo.jpg


Правим си маска - чернобяла картинка с която ще изрежем това което искаме да се вижда:
listo_mask.jpg


Ето и настройките:
tam_1.jpg

tam_3.jpg


Да не забравим настройката на земята за да излезе изрязана сянката на листото:
(това Amb го мацнах със зелено без да искам :) )
Изображение

Ето и блендфайловете:
(пакетирани са с текстурите)
testcheta.7z
(1.86 MiB) 239 пъти

Re: Изрязване на модел по Алфа

МнениеПубликувано на: Пет Мар 13, 2009 12:32 pm
от Syziph
Ето един опростен метод.
test.jpg

1 .Трябва да ползвате изображение с алфа канал (PNG, TGA, GIF ...)
2. Зареждате изображението в Редактора на картинки и си мапвате обекта върху него.
3. Създавате материал за обекта и избирате настройките посочени на картинката по-долу.
settings.jpg

За най-добър ефект е добре да се понижи Spec стойността.
При този вариант не е необходимо да се създава текстура.
Ако се вгледате по-добре в картинката ще видите че по ръбовете на листата има светло очертание. То се дължи на алфа стойността на пикселите в този район, която най вероятно не е 0 и пиксеите носят информация от някакъв фонов цвят. Затова трябва много да се внимава при създаването на алфа канала на изображението, и на какъв фон ще се рендва.
transparency-test.blend
(936.05 KiB) 261 пъти

Re: Изрязване на модел по Алфа

МнениеПубликувано на: Пет Мар 13, 2009 12:58 pm
от carboon
Syziph написа:2. Зареждате изображението в Редактора на картинки и си мапвате обекта върху него.


Не съм знаел че може така.
Интересно ! Пак нещо ново научих :D