Страница 1 от 1

nVidia Gelato

МнениеПубликувано на: Пон Яну 29, 2007 12:34 am
от ileto
Привет. Преди време kmn спомена (и даде линк) за хардуерно ускорения рендър на nVidia - Gelato и затова реших да пробвам да рендерирам нещо. Blender е използван за модела, светлините и базовия материал (което може би си е достатъчно). Самия export-скрип ми се стори добре направен - може да се настройват доста от параметрите на рендера - глобално осветяване, сенки, а също и някои неща, които ми се струват много полезни - като например рендерирането в отделен pass на сенките и записването им във файл. Единственият бъг при мен в скрипта е това, че когато се присвояват различни shader-и на даден обект, след като мръдна мишката встрани от полето за обекта, то се променя и започва да показва друг обект. Не става ясно на кой обект съм присвоявал shader-а :D (затова и самия материал пробвах да го настроя в самия експортнат файл)
Иначе като рендер ми се струва професионален - в смъсъл, че поне по това което пише, прилича на Renderman съвместимите рендери (с всичките им предиства), но се опитват да го отворят в същото време колкото може към публиката.

Това е моделът с plastic shader.
[res]pr_sss01.jpg[/res]

Ето почти същия материал, само че с SSS свойства.
[res]pr_sss02.jpg[/res]

Тук материала абсорбира повече червена светлина.
[res]pr_sss04.jpg[/res]

Има там някакви артефакти около seams на mesh-а. Не разбирам много и затова не знам дали е от displacement shader-a или от нещо друго.
Дано да продължат да развиват рендера и експорт скрипта - струва ми се добра възможност да се изполва Gelato с Blender - особено от хора, които имат workstation видео карти на nVidia.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 30, 2007 11:35 pm
от 3dom
А колко време ти отне да рендваш? И примерно колко ще е ако рендваш с АО на блендер?

МнениеПубликувано на: Сря Яну 31, 2007 3:05 am
от ileto
Аз направих един тест. Не знам колко е точен, защото както Blender, пък особено Gelato, имат доста опции, които аз не знам и не знам как влияят на времето за рендериране. Например на SSS shader-а имаше някои параметри, които удвояваха времето за рендериране като се променят.

[res]test_BlGa.jpg[/res]

Иначе и в Blender и в Gelato не са ползвани GI (или AO) или пък Ray Tracing (само Spot светлини). В Blender включих Ray Tracing-а, за да пробвам да рендерирам с AO. Горните две картинки са от Blender, a долните две - от Gelato. Малко силата на светлината е различна, но предполагам, че това в случая не влияе толкова много на времето на рендериране. Интересното е може би, че (както пише в документацията) при увеличаване на samples при antialiasing-а при Gelato, не се увеличава значително времето за рендериране. И затова пробвах да рендерирам на 16x16 (вместо на 4x4, колкото си мисля, че е и ограничението на Blender - 16 samples OSA) - без SSS се рендерираше за 44s вместо за 27s.

P.S. Всички тестове са при картинка 960x540 (HD/2)

МнениеПубликувано на: Чет Фев 22, 2007 12:35 am
от ileto
Появи се Blender Gelato v0.14. Има доста подобрения - може направо от Blender да се рендерират SSS материали. Също някои бъгове са оправени и може да се експортва геометрията отделно. Това води до доста подобряване на рендерирането, защото може да се "компилира" само геометрията като бинарен файл и така сложни обекти заемат по-малко място и се рендерират по-бързо.

http://blenderartists.org/forum/showthr ... 308&page=7
(линк към темата в blenderartists.org)

http://www.kino3d.com/forum/download.php?id=3924
(директен линк към файла, Blender 2.43 и Python 2.4 се изискват)