Страница 1 от 1

Малко тестове на 2.43 RC1

МнениеПубликувано на: Чет Яну 04, 2007 11:02 pm
от kmn
този първия е заигравка с физичния енжин:

http://upload.blenderbg.com/kmn_soft_body_02.avi


Update:
още малко заигравка плюс материал на повърхността и топката. само да отбележа, че това което гледате не е симулация на флуиди а физика на деформируемото тяло (softbody).
http://upload.blenderbg.com/kmn_soft_body_03.avi

МнениеПубликувано на: Пет Яну 05, 2007 12:07 pm
от ileto
Добре е станало - доста сложна постановка - и двете тела се деформират - представям си с много лица колко "лесно и бързо" ще се симулира :shock: - жалко само, че лицата на сферата преминават едно през друго - възможно ли е да не се случва?

МнениеПубликувано на: Вто Яну 09, 2007 11:42 am
от kmn
идея си нямам дали е възможно, ще тествам и ще докладвам :) от вчера сутринта рендвам една симулация на флуиди, и предполагам че към утре около обяд ще е готова, интересно се получава и тя. някой друг тествал ли е някоя от новите функции? на мен не ми остава време нещо напоследък, а и за капак на всичко ми изгоря и токоизправителя на лаптопа. та сега трябва да ходя да ми го сменят.


ПС: самата симулация се сметна за около 30-40мин, но рей-трейс материалите се рендват доста бавно, около 15мин на кадър за 640х480 с вградения рендерер на блендера.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 09, 2007 5:50 pm
от 3dom
Аз ще чакам да излезе финалната версия и тогава ще експериментирам

МнениеПубликувано на: Чет Яну 11, 2007 11:11 pm
от ileto
Ами аз малко пробвах Render Baking-а. Това според мен е наистина много полезна функция. При включен Raytracing и AO, провах да bake-на АО:

[res]render_baking.png[/res] [res]render_bakingChoose.png[/res]

Така се изпича AO на селектирания обект (трябва да е mesh). Може би единственият проблем е, че визуализирането на рендерираното изображение нещо не беше в ред и трябва да влизам и излизам от UV Face Select Mode и след това в UV/Image Editor-a (там се визуализира рендерираната картинка) се показва както трябва bake-натата текстура:

[res]renderBakingFinal.png[/res]

Ето и тест рендер с поставена bake-натата текстура върху обекта на col, но се смесва с останалите текстури на Screen (а не на Mix, както е по подразбиране). Рендерирано е без Raytracing и AO:

[res]neli_rc1_02.jpg[/res]

МнениеПубликувано на: Сря Яну 24, 2007 11:29 pm
от ileto
Като излезе RC2, реших да изпробвам Texture Paint режима на Blender. Наистина е несравнимо по-бърз от преди. Вече и четките са по развити - могат да се запаметяват и след това дори да се използват и от други file-ове и проекти. Също може да се използва и таблет:
http://blender.org/cms/Image_Painting.838.0.html
Не е съвсем Photoshop :D , но си е доста голяма крачка напред. Пък и си е съвсем друго, ако човек може да рисува (макар и не всичко) в 3D. Едно от нещата, които са ми били интересни, е и възможността да се рисува през seams, което според мен доста помага за доброто текстуриране. Ето и една проба - само bumpmap-а (където се вижда :) ) не е рисуван в Blender:

[res]blPaint_rc2.jpg[/res]

МнениеПубликувано на: Чет Яну 25, 2007 11:33 am
от kmn
туй много яко станало ве Иле. аз RC2 още не съм го тествал, въпреки че нямам извинения - лежа цяла седмица вкъщи грипясъл. нещо не ми се захващаше с 3Д.