Cycles

Тук е мястото където могат да се споделят/обсъдят някои нови функции плъгини, скриптове, програми или неофициани build-ве на Blender3D.

Модератори: ileto, kmn

Cycles

Мнениеот ileto » Пет Ное 30, 2012 1:02 am

Реших да пробвам да рендна нещо със Cycles, да видя как върви... Tой доста се развива май. Общо взето малко трудно се оправям с тези възли и настройването на материалите :eyesup:
Пробвах някакви базови материали, как горе-долу седят (по уроци от cgcookie за материала на метала). Определено се настройват по-лесно от Blender Internal, или поне настройването им с цел фотореализъм е по-лесно. Прави ми впечатление, че има разни полезни възли (като например Layer Weight или пък Math и подобни), които са малки, но пък може да се навържат в сложни мрежи.

car_paint_prev.jpg


За съжаление значителното ускорение е при използването на графичната карта, която трябва да е Nvidia. Това според мен е малко негативен аспект в момента, дано успеят да намерят пътя програмистите към стабилен OpenCL :))
При мен специално (картата ми е слаба) си позабива от време на време и то забива... всичко в операционна система увисва. Мисля, че рендерирането през CPU, макар и по-бавно, е по стабилно. А и сега с OSL интеграцията, мисля, че може да се постигнат интересни резултати.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Cycles

Мнениеот ileto » Чет Дек 13, 2012 12:50 pm

В 2.65 има възможност да се променят нормалите на shader-ите. Това според мен дава доста голяма свобода за постигане на някои специфични ефекти.
Прави ми впечатление например, че при отражението от стъкла понякога се получава изкривяване на отразените лъчи. Е разбира се, може би това е съвсем друг феномен :)) , но може да се постигне нещо подобно с тази нова функционалност.

ref_norm_input.jpg


(долното стъкло е с променени нормали)
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Cycles Hair

Мнениеот ileto » Вто Мар 19, 2013 1:01 am

Тук пробвах рендерирането на коса със Cycles (Blender 2.66). Не, че стана кой знае какъв тест, де :) ...
Направи ми впечатление, че при избирането на настройките, тези които използват цилиндрична форма на нишката (True Normal, Smooth Curves и Accurate) дават по-добър обем.

cycles_hair_render_presets.png
cycles_hair_render_presets.png (24.04 KiB) Прегледано 4923 пъти


И,като че ли (поне в този случай) между True Normal и Accurate няма голяма разлика. Има лека разлика между тях и Smooth Curves, но, според мен, разликата във времето за рендериране в повечето случаи би наклонило везните. Е, сигурно при по-дълга коса и други по-специфични условия, трябва да се използва Smooth Curves, който си е и по-точен метод.

prev_hair_merged.jpg


Последното - Curve Ribbons, е от настройките в Custom. Интересно, че времето е аналогично както при Smooth Curves, но не изглежда така добре. Предполагам, че при специфични нужди - определени вид плоска нишка, това да е добро решение.

prev_hair_bunny_cc.png


Пробвах и на друга геомертия. При по-близко сравнение се виждат разликите (например около краищата на геометрията), но в много случаи може да са трудно забележими. Предполагам също зависи много и от осветлението.

Това е само с DIffuse материала. При другите - например Glossy - времето за рендериране и шумът се увеличават значително. Също, ако се добави прозрачност, нещата стават сериозни времево :))
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Cycles

Мнениеот dzwer » Вто Мар 19, 2013 10:02 am

http://blenderartists.org/forum/showthr ... -benchmark
Накуп страшно много тестове с различни конфигурации, чрез които човек може да се ориентира каква машина да си сглоби като оптимално отношение цена/производителност.
Май за сега това е единствения рендер, който позволява рендване през видеокартата...

Ето в най-сбит вид всички резултати от тестовете:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... 3OGc#gid=0

Ето и сумарно инфо като статия за горните два линка:
http://oenvoyage.wordpress.com/2012/02/ ... -analysis/
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Аватар
dzwer
 
Мнения: 9
Регистриран на: Пет Яну 14, 2011 6:34 pm
Местоположение: София

Re: Cycles

Мнениеот ileto » Вто Мар 19, 2013 11:55 am

Да, таблицата е станала доста голяма. Много полезна информация. Жалко, че някои функции не работят през видео картата.
Прави ми впечатление, че рендерирането през CPU е сравнително по-стабилно (може би си зависи и от софтуерната конфигурация). През видеокартата, поне при мен, при анимация често се се сбъгва.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Cycles

Мнениеот dzwer » Нед Апр 28, 2013 10:36 pm

Ето моите времена с теста, който съм дал в предишния ми пост:
Изображение Изображение Изображение
Първи скрийншот - рендване с процесор АМД Х4 635, оувърклокнат леко на 3,096ГХц, при оригинални 2,9ГХц - време 8м:59с.
Втори скрийншот - рендване с видеокарта Palit GTX460 Sonic на дефолтна честота 700МХц - време 2м:13с.
Трети скрийншот - рендване с видеокарта Palit GTX460 Sonic на оувърклокната на 850МХц - време 1м:57с.
Или рендването с видеокартата ми е 4,5 пъти по-бързо, от колкото с процесора ми!
Версията на Блендер е 2.66.
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Аватар
dzwer
 
Мнения: 9
Регистриран на: Пет Яну 14, 2011 6:34 pm
Местоположение: София

Re: Cycles

Мнениеот ileto » Пон Апр 29, 2013 11:18 am

Определено разликата е значителна.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Cycles

Мнениеот dzwer » Нед Май 05, 2013 10:19 pm

Инсталирах си Linux MInt 14 64bit и същия тест процесора ми го сметна за два пъти по-малко време, със същата версия на Блендер, т.е. за 4 минути и половина, вместо за 9 минути под Уиндоус 7.
Успях да подкарам и графичното ускорение и времето за рендване е 2 минути и 9 секунди, пак няколко пъти го пусках. Или с 4-5 секунди само по-бързо, от колкото под Уиндоус 7.
Но интересното е при хардуерното рендване с видеокартата под Ундоус не ми товари грам процесора - стои си на 5-15%, а под Линукс едното ядро го товари на 100% и ме съмнява че не се ползва целия потенциал на видеото под Линукс...
Ще трябва да пробвам с различни драйвери, да видим какво ще стане.
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Аватар
dzwer
 
Мнения: 9
Регистриран на: Пет Яну 14, 2011 6:34 pm
Местоположение: София

Re: Cycles

Мнениеот ileto » Сря Май 08, 2013 2:51 pm

И на мен ми е правело впечатление, че има разлика между операционните системи. Под Linux при мен се държи доста по-стабилно, отколкото под Windows. Особено при рендерирането с графичната карта - под Windows направо си забива. Предполагам си зависи и от това, колко е мощна картата, но като цяло ми се струва, че под Linux по подразбиране се запазва малко ресурс, който не се използва от дадената програма.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm


Назад към Тестове / Tests

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron