Тест с Mitsuba

Тук е мястото където могат да се споделят/обсъдят някои нови функции плъгини, скриптове, програми или неофициани build-ве на Blender3D.

Модератори: ileto, kmn

Тест с Mitsuba

Мнениеот ileto » Чет Дек 09, 2010 12:15 am

Тук реших да пробвам Mitsuba рендера и експортера за Blender.
Направи ми впечатление, че с 2.5 интегрирането на плъгините със средата е много приятна. Има preview на материала (поне при този плъгин) и повечето контроли са добре вписани в останалия интерфейс.

blender_mitsuba_preview.png
blender_mitsuba_preview.png (164.03 KiB) Прегледано 1873 пъти


Самото рендериране е много по-близко до истинските физически свойства на материалите и светлината. Колко се радвах като видях, че лампата ми се вижда в отраженията :)) . Разбира се определено се жертва времето за рендериране.
За съжаление при мен Blender се бъгваше почти всеки път като започне да рендерира. То и самият плъгин не поддържа много от елементите в Blender. Даже модификаторите нещо не се експортват.

Иначе самият рендер изглежда добре направен и с мисъл за бъдещи разширения. Има няколко различни алкоритъма за рендериране (досъпни от графичния интерфейс на самата програма, от Blender може да се изберат само два) и човек даже да няма нужда да рендерира нещо конкретно, може да си поиграе с настройките да види как се отразяват. Също има и много приятно OpenGL preview.

В първите две картинки осветлението е от два Plane-а с Material Emmision.
bulb_01_55m.png
1 час, 33 мин.


bulb_02_60m6s.png
2 часа, 36 мин.


Тук свети и жичката. Оставих го така, защото ми стана интересно, че колкото и да увеличавам семплите, шума почти не се променя. Предполагам, че е заради това, че материалът на жичката свети през стъклото и после в средата. Не съм много вещ, та ако някой може да каже как може да се оптимизира сцената в такава ситуация - ще е супер, ако сподели :))

hdr_plane_01_2m7s.png
2 мин., 42 сек.

Тук има глобално осветление с HDR картинка (гледам, че трябва да е .exr файл - с .hdr файл нещо не става).
Също и една лампа, която е паралелен източник на светлина.
Тялото на самолета е композитен материал. Има и още няколко вида материали, които могат да се експортнат. На някои могат да се поставят текстури в някои слотове, но на много опции няма тази възможност. Например не може да се контролира излъчваната светлина.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Назад към Тестове / Tests

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron