Страница 1 от 1

Тест с 3Delight

МнениеПубликувано на: Съб Май 22, 2010 2:37 pm
от ileto
Тук пробвах да направя нещо като тест с Renderman съвместим рендер. За съжаление Pixie нещо ми дава грешки и ми е трудно да го настроя :/ . Затова реших да пробвам и с 3Delight. Това което ми направи впечатление е, че е много добре настроен точно за сложни сцени и много детайли. Жалко, че не мога да програмирам, иначе предполагам, че комбинирано с писането на различни shader-и, това въобще не си е възможност за изпускане :)) (това е, че комерсиалният лиценз е доста скъпичък и сам човек - малко трудно :/ ) . Това, което ми хареса най-много е Motion Blur-ът - който е много бърз. Също и Displacement-ът (как ми се иска и Blender да има такава функция).

Това е сфера с displacement shader - целият детайл е от текстурата. (Цветът също идва от същата текстура, със съвсем малки корекции)
test_3delight.jpg

Понеже рендерираше сравнително бързо (то и не съм правил някой професионален тест), реших да увелича каквото знам като функции :)). Затова пробвах да сложа 8196x8196 текстура за displacement (bake-ната Clouds текстура от Blender), което разбира се означаваше много много чакане за експорт :)). Затова пък 3Delight не рендерираше по-бавно. Предполагам, че това е заради конвертирането на изображенията за текстура в собствен формат, който се оптимизира.
Тази картинка се рендерираше за около минута. Пробвах и още по-голяма резолюция:
http://dox.bg/files/dw?a=6a04e68a79
(Малко е голяма картинката!)
Тук времето за рендериране беше около 2 минути.
Като памет - консумираше около 200MB.

Пробвах и с motion blur:
test_3Delight_mBlur.jpg

Рендерираше за около минута (резолюцията беше по-малка)

Иначе го пробвах и за едно анимирано лого, което правехме с колега. Още е незавършена концепция :)) - това е кадър от тестовата анимация (пак със същите shader-и, както и тестовете отгоре):
tMat_0113.jpg


Също и RIB MOSAIC (плъгинът за Blender) е много добре настроен. Човекът много се е потрудил да го направи функционален! Дано успее да го присособи и за Blender 2.5.

Re: Тест с 3Delight

МнениеПубликувано на: Пон Май 31, 2010 12:16 am
от Syziph
Филмчето на колегата е супер :)
Доста популярни ефекти са използвани, но предполагам, че са минали през AE.
Участва ли и Blender в проекта?

Re: Тест с 3Delight

МнениеПубликувано на: Пон Май 31, 2010 10:45 pm
от ileto
А, не! Мисля, че Blender няма участие :)) . Иначе, да - доста АЕ има. Колегата е режисьор и прави много свежи филмчета. Всъщност повечето без ефекти и такива неща.

Re: Тест с 3Delight

МнениеПубликувано на: Чет Юни 03, 2010 12:22 am
от Syziph
Да разгледах му колекцията - доста са забавни.
Малко се зачудих защо се е насочил към по мрачен вариант за представянето на логото?

Re: Тест с 3Delight

МнениеПубликувано на: Чет Юни 03, 2010 1:57 pm
от ileto
Да кажем, че "някой" го е насочил :DD

Re: Тест с 3Delight

МнениеПубликувано на: Чет Дек 05, 2013 8:52 am
от papugai
А някой пробвал ли го е RIB Mosaic ?
В Blender 2.67 версията въобще не иска да го разпознае, а ми трябва, защото шейдърите в Renderman поддържат само едно id за обект, но с Mosaic уж можело да се експортне шейдър с повече материали за един обект.

Re: Тест с 3Delight

МнениеПубликувано на: Чет Дек 05, 2013 8:52 pm
от ileto
Не съм сигурен дали RIB Mosaic още го развиват. Имаше някои preview-та, които работеха на 2.5 версия на Blender, но не знам дали в момента работи. Иначе мисля, че поддържаше повече от един материал.