Страница 1 от 1

Симулация на огън/пушек в Blender 2.5

МнениеПубликувано на: Сря Фев 10, 2010 4:04 am
от ileto
Реших да пробвам симулацията на пушек, която се появи в Blender 2.5. То толкова много видеа из нета и публикувани файлове, че как на човек да не му се прииска да опита :)) .

http://www.youtube.com/watch?v=0fnYl3xaKWc

Симулирането и рендерирането ми се сториха сравнително бързи, което според мен си е постижение за нова финкция, във програма, която още е в тестов период.
Не можах да настроя сенките да работят (както в самия пушек, така и върху повърхност). Цъках, цъках комбинации, но нещо не стана. Най-вероятно понеже не знам половината копчета за какво са :)) . Та ако има някой идея как се настройват, ще е от полза :cheers:

Ето и файлчето. (Тестовата версия е Bledner 2.5 r26727)

Re: Симулация на огън/пушек в Blender 2.5

МнениеПубликувано на: Пет Фев 12, 2010 12:30 am
от Syziph
Много добре се е получило :)
Свалих файла. Виждам, че доста неща са пипнати докато се стигне до този реализъм.
А можеш ли да пуснеш линк към самия урок по който е правено?

Re: Симулация на огън/пушек в Blender 2.5

МнениеПубликувано на: Пет Фев 12, 2010 9:48 pm
от ileto
Ами то не е конкретно по урок. Имаше едни видеа във vimeo и човекът учтиво е публикувал blend файловете :)) - от там съм взимал някои от настройките.

Re: Симулация на огън/пушек в Blender 2.5

МнениеПубликувано на: Пет Фев 12, 2010 10:50 pm
от Syziph
Много добри тестове!
Симулацията на сметаната е супер :)
Но като чета, доста ресурси трябват за тези анимации :(

Re: Симулация на огън/пушек в Blender 2.5

МнениеПубликувано на: Съб Фев 13, 2010 6:08 pm
от ileto
Да, наистина. Дори и компютърът да се справя добре със симулирането, пак си остава и ограничението с големите файлове за кеш. Реално решаващ елемент става твърдият диск, а не толкова примерно процесорът или RAM-та.

Re: Симулация на огън/пушек в Blender 2.5

МнениеПубликувано на: Нед Фев 21, 2010 1:48 pm
от Toman.Kirilov
За сенките - не зависи от настройките на particle system-a а от обекта, върху който искаш да има сенки. Трябва да се чекне при настройките на материла (пак повтарям, на обекта, върху който ще се каства сянката) в панела shadow -> receive transparent