Симулация на огън/пушек в Blender 2.5

Тук е мястото където могат да се споделят/обсъдят някои нови функции плъгини, скриптове, програми или неофициани build-ве на Blender3D.

Модератори: ileto, kmn

Симулация на огън/пушек в Blender 2.5

Мнениеот ileto » Сря Фев 10, 2010 4:04 am

Реших да пробвам симулацията на пушек, която се появи в Blender 2.5. То толкова много видеа из нета и публикувани файлове, че как на човек да не му се прииска да опита :)) .

http://www.youtube.com/watch?v=0fnYl3xaKWc

Симулирането и рендерирането ми се сториха сравнително бързи, което според мен си е постижение за нова финкция, във програма, която още е в тестов период.
Не можах да настроя сенките да работят (както в самия пушек, така и върху повърхност). Цъках, цъках комбинации, но нещо не стана. Най-вероятно понеже не знам половината копчета за какво са :)) . Та ако има някой идея как се настройват, ще е от полза :cheers:

Ето и файлчето. (Тестовата версия е Bledner 2.5 r26727)
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Симулация на огън/пушек в Blender 2.5

Мнениеот Syziph » Пет Фев 12, 2010 12:30 am

Много добре се е получило :)
Свалих файла. Виждам, че доста неща са пипнати докато се стигне до този реализъм.
А можеш ли да пуснеш линк към самия урок по който е правено?
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: Симулация на огън/пушек в Blender 2.5

Мнениеот ileto » Пет Фев 12, 2010 9:48 pm

Ами то не е конкретно по урок. Имаше едни видеа във vimeo и човекът учтиво е публикувал blend файловете :)) - от там съм взимал някои от настройките.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Симулация на огън/пушек в Blender 2.5

Мнениеот Syziph » Пет Фев 12, 2010 10:50 pm

Много добри тестове!
Симулацията на сметаната е супер :)
Но като чета, доста ресурси трябват за тези анимации :(
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: Симулация на огън/пушек в Blender 2.5

Мнениеот ileto » Съб Фев 13, 2010 6:08 pm

Да, наистина. Дори и компютърът да се справя добре със симулирането, пак си остава и ограничението с големите файлове за кеш. Реално решаващ елемент става твърдият диск, а не толкова примерно процесорът или RAM-та.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Симулация на огън/пушек в Blender 2.5

Мнениеот Toman.Kirilov » Нед Фев 21, 2010 1:48 pm

За сенките - не зависи от настройките на particle system-a а от обекта, върху който искаш да има сенки. Трябва да се чекне при настройките на материла (пак повтарям, на обекта, върху който ще се каства сянката) в панела shadow -> receive transparent
Toman.Kirilov
 
Мнения: 7
Регистриран на: Съб Яну 23, 2010 10:11 am


Назад към Тестове / Tests

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron