Страница 1 от 1

Stereograms

МнениеПубликувано на: Чет Окт 26, 2006 3:59 pm
от kmn
Ето ви един начин да направите стереограма. за да видите триизмерното изображение използвайте очила с червена и синя плака.

[res]hexes_red_blue_stereo_compositing_nodes.jpg[/res]

и крайният резултат изглежда така:
[res]hexes_red_blue_stereo.jpg[/res]

МнениеПубликувано на: Чет Окт 26, 2006 8:33 pm
от PsYhLo
Това е много яко ве човек и такива работи ли праи блендера супер :lol:

МнениеПубликувано на: Чет Окт 26, 2006 10:13 pm
от kmn
не само, с малко повече въображение и други доста по-интересни неща можеш да направиш :)

МнениеПубликувано на: Пет Окт 27, 2006 7:40 am
от kmn
малка оптимизация:

[res]hexes_red_blue_stereo_compositing_nodes_edited.jpg[/res]

МнениеПубликувано на: Съб Окт 28, 2006 11:09 am
от 3dom
Интересно, ще го пробвам само да се сдобия с червено и синьо стъкло 8)

МнениеПубликувано на: Съб Окт 28, 2006 2:51 pm
от ileto
Да. То и на мен ми е много интересно, но нямам такива очила. Не знам - те къде се продават (чувал съм че някои идвали с покупката на видеокарти)?

МнениеПубликувано на: Съб Окт 28, 2006 3:11 pm
от 3dom
Що бе Иле, ние като българи трябва да сме практични и изобретателни, просто трябва да си намерим две цветни стъкла - червено и синьо и си ги слагаш и се пулиш, хехехе... Аз имам един приятел, който прави витражи и ще го питам тея дни

МнениеПубликувано на: Нед Окт 29, 2006 2:23 pm
от Makedonski
Тва наистина е страхотно! Техниката с различните цветови филтри за очите се нарича анаглиф (http://www.google.bg/search?q=define:anaglyph). Аз съм си мислел, че това не би трябвало да е трудно с Blender, но така и не съм знаел откъде да го почна. Бях намерил един бутон "Anaglyph", (Render Buttons -> Format Tab -> Game framing settings), но активирането му не променя нищо в рендерираната сцена.

От доста време съм фен на стерео техниките - напълно променят усещането за вникване (immersion) във виртуалната реалност. Анаглифите обаче много изтощават очите и при неравномерно осветление когато се гледа се губи 3D ефекта. Доста по-добра техника са простите стерео изображения - това са две отделни снимки - по една за всяко око, на които е приложена само транслацията, без цветовите филтри. Проблемът е, че за да ги гледа човек, му трябва по-сложна техника от просто зелено-червени очила. Най-простия вариант, който съм виждал досега са едни стерео картички, които намерих в Париж.

[res]stereocard1.JPG[/res]
[res]stereocard2.JPG[/res]

МнениеПубликувано на: Нед Окт 29, 2006 2:40 pm
от kmn
има друг начин за гледане на описаните от теб стерео изображения, но изискват да си събереш очите в точка, което не е трудно за постигане. трябват само малко тренировки, аз успях от 5-ия или 6-ия опит :)

МнениеПубликувано на: Вто Окт 31, 2006 9:13 am
от kmn
ето ви още една картинка :)

[res]perka.jpg[/res]

МнениеПубликувано на: Вто Окт 31, 2006 6:44 pm
от PsYhLo
Жалко че нямам такива много бих искал да видя какво се получава

МнениеПубликувано на: Вто Ное 14, 2006 8:03 pm
от 3dom
Привет народе!

Току що се сдобих с едни очила с червено и синьо стъкло!

Обаче! Има проблем! хехе

Не изглеждат нещата наистина толкова обемни колко съм очаквал и мога да ви кажа защо... Примерно е тази картинка
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Spir ... 8-2004.jpg
я виждам наистина "обемно", защото там отместванията на червената и синята част са в перспектива спрямо очите...

А по твоя метод, Камене, отместването е едно и също навсякъде... За това според мен трябва да се направи това с две камери, да се рендне и да се сложат по подобен начин в Node Editor-a... Някой да има идея как това може да стане по автоматизирано, примерно мога ли в Node Editor-a да имам два рендер лейъра от различни камери?

А и между другото, някой от вас правил ли е от другия вид стереограми?

МнениеПубликувано на: Вто Ное 14, 2006 10:44 pm
от ileto
Една от презентациите на конференцията на Blender беше за Node Editor-а и там човека даде пример точно със стереограми:
http://video.google.com/videoplay?docid ... conference
(линка е направо към видеото от Google) Там обяснява как да се използват две камери (едновременно) и да се композират нещата с nodes. Видеото е малко дълго (1ч), но пък не е много голямо, защото качеството не е кой знае какво.

МнениеПубликувано на: Сря Ное 15, 2006 9:42 am
от kmn
както казах на опенфеста, това е най-дървения начин да се направи. Иле на тоз воркшоп за който говориш присъствах телом и духом.

МнениеПубликувано на: Сря Ное 15, 2006 5:03 pm
от 3dom
Момчета ще пробвам тея дни да направя нещо и ще ви кажа резултата