Sculpt Mode тест.

Тук е мястото където могат да се споделят/обсъдят някои нови функции плъгини, скриптове, програми или неофициани build-ве на Blender3D.

Модератори: ileto, kmn

Sculpt Mode тест.

Мнениеот ileto » Вто Окт 03, 2006 11:29 pm

Здравейте отново. Аз реших да направя нещо като тест на новия Sculpt режим (само окото си е добавена сфера). Не е кой знае колко професионално - искаше ми се просто да видя как работи - първото е оригиналното скулптирано, а второто е с добавен един multires level of subdivision. Това е много удобно, когато човек иска да надгражда детайлите на модела, без да губи lowres модела си или пък изобщо модела с по-малко детайли. Единствения проблем беше, че тестовата версия на Blender забиваше понякога, след като рендерирам един от двата level-a. Също нещо, което ми направи впечатление е възможността да се използват текстури както при материалите, само че тук определящи дълбочината на скулптираното.

[res]test_sculpt.jpg[/res]
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Мнениеот PsYhLo » Сря Окт 04, 2006 7:58 am

Това е много добро какъв е този режим за пръв път го чувам
Аватар
PsYhLo
 
Мнения: 106
Регистриран на: Вто Сеп 26, 2006 10:01 am
Местоположение: Добрич

Мнениеот 3dom » Сря Окт 04, 2006 3:04 pm

Охоо, много добре вървели нещата със Scult mode! И аз не знаех за multires level of subdivision, това някакъв нов modifier li e?
Аватар
3dom
 
Мнения: 514
Регистриран на: Сря Юли 05, 2006 1:03 pm

Мнениеот ileto » Сря Окт 04, 2006 9:23 pm

Ами то това е режим като Edit (Object, Vertex Paint) Mode, но в него може да се скулптира с мишката (или таблет) и да се деформира повърхността като, че е от глина. Режима е следствие от Google Summer of Code и сега е още в разработка - може да се намери компилирана тестова версия за Windows от blender.org:
http://www.blender.org/forum/viewtopic.php?t=9779
За съжаление за Linux и други там май няма - ако направите search във форума на blenderartists.org може да излезнат и други версии.
За нивата на subdivision и аз не знаех :D - те не са като модификатор, а като част от свойствата на геометрията - т.е. в Editing (F9) на таба Mesh има "Multires" и срещу него "Make" - след това се появява възможност да се добавят повече от един level и да се преминава от един в друг - например, както някой каза - може да си моделираш на един level, след това да се върнеш на по-нисък и да UVmap-неш обекта без да се занимаваш с многото детайли на mesh-а. Аз също не съм се занимавал много - то има и още функции, пък и тези сигурно имат и друго приложение. Не е ZBrush :wink: , но пък дава един по-различен начин на моделиране (работи без проблем с Edit Mode - може да скулптираш, след това да влезеш в Edit Mode, да моделираш пак, да добавяш, изтриваш, променяш геометрията и след това отново да продължиш да скулптираш).
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Мнениеот kmn » Чет Окт 05, 2006 10:28 am

има за линукс, дори аз си намерих 64-битова версия :)
http://blendertestbuilds.de/index.php?dir=Testbuilds/Blender/Linux/KidB/

ето и скрийн шот на бутоните в скулпт мод:

[res]sculpt_mode.jpg[/res]
АНИМАЦИЯ ЗАЛИВА ЦЯЛАТА ЗЕМЯ!
Аватар
kmn
 
Мнения: 228
Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 10:55 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот Fuxy » Чет Окт 05, 2006 10:44 am

Ако не те затруднява можеш ли да ми обясниш как се компилира тожа нещо. Аз съм с Fedora Core 5 32 и 64 bit. версия
Fuxy
 
Мнения: 18
Регистриран на: Пет Авг 18, 2006 11:36 am
Местоположение: София

Мнениеот kmn » Чет Окт 05, 2006 12:32 pm

ами то е компилирано, в сайта който посочих нямаше ли рпм пакети? иначе компилацията на блендер се прави с scons, което е нещо като automake/autoconf системата. Честно казано досега не съм успявал да компилирам блендер на 64-битовия ми слакуер.
АНИМАЦИЯ ЗАЛИВА ЦЯЛАТА ЗЕМЯ!
Аватар
kmn
 
Мнения: 228
Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 10:55 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот ileto » Чет Окт 05, 2006 12:52 pm

А, мерси за Linux линка :D . И аз не съм успял да компилирам source-а. То си е играчка, но пък човек може като си компилира сам, да тества най-новия код (за добро или за лошо :wink: ). Иначе в сайта на Blender има обяснение затова как се компилира:
http://mediawiki.blender.org/index.php/ ... he_sources
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Мнениеот ileto » Чет Дек 14, 2006 2:21 am

Привет отново със Sculpt Mode-а :D . Реших да изпробвам някоя по-нова тестова версия и по-точно Multires финкцията. Изглежда много полезно - човек може да работи на различни резолюции, в зависимост от това каква му е целта - например може да UVmap-ва в по-ниско ниво, пък детайли да добавя в по-високо ниво. Не съм сигурен, но мисля, че когато е активирано Multires не може да се редактира мрежата в Edit Mode. Затова пък може да се преминава от една резолюция в друга свободно, като се запазва моделираната геометрия - въпреки това точно при това преминаване на мен ми забиваше често тестовата версия :D . Ето една картинка - моделът има 5 levels of subdivision, като аз не съм добавял детайли в междинните нива - само в 4 и 5-то:

[res]test_sculpt02_merged.jpg[/res]

Горе в ляво - level 1, долу в дясно - level 4. Ето и картинка на модела при level=5:

[res]test_sculpt02.jpg[/res]

Ето и самото меню (Editing (F9) бутоните):

[res]test_sculpt02_MResPan.jpg[/res]

Там, където пише "Delete Multires", пише "Add Multires", когато все още не е активирана функцията. С "Add Level" се добавя един level отгоре (разделя mesh-а, почти както при Subsurf модификатора), с Level се променя level-а, който се визуализира (и редактира) на екрана, а с Render - този, който се рендерира. С Del Lower се изтриват нивата по-ниски от текущото, а с Del Higher - тези над-текущото.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Мнениеот meekly » Чет Дек 14, 2006 10:59 am

Това наистина ще бъде добра възможност на Блендер.Мисля си,че с помоща на този mode,органичните обекти ще изглеждат много добре.
meekly
 
Мнения: 210
Регистриран на: Сря Ное 22, 2006 12:12 am

Мнениеот ileto » Чет Дек 14, 2006 2:45 pm

И аз така си мисля. Дори и при по-прости форми, режима дава един съвсем различен подход при изграждането на геометрията.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm


Назад към Тестове / Tests

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron