Страница 1 от 1

интересен материал

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 7:36 pm
от kmn
ами това се получи като комбинация м/у материал и subsurf настройки:
microcrystals.png


а ето го и материала:
kmn_microcrystal_material.png


защо ви го показвам това? ами много ме изненада приятно ефекта. поиграйте си със степента на субсърфейс модификатора.

Re: интересен материал

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 8:20 pm
от Syziph
Много празнично :)
Напомня ми на грапавата част по играчките за коледната елха!
От настройките не става много ясно обаче как е приложен SSS-a?!

Re: интересен материал

МнениеПубликувано на: Сря Яну 02, 2008 9:58 pm
от kmn
няма SSS

Re: интересен материал

МнениеПубликувано на: Пет Яну 04, 2008 1:12 am
от ileto
Предполагам, че Syziph е имал предвид subsurf модификатора и това, че го няма на картинката стекът с модификаторите, където е приложен :clinoeil: . Хубаво е, че си получил хубав детайл с displace. На мен ми се струва доста трудно управляемо, така и не разбрах защо и Disp и Nor влияят върху това как се променя повърхността. Мисля си, че би било интересно, ако текстурата, която управлява промяната в геометрията дава и някакъв цвят - така би се засили ефектът на грапавината.

Re: интересен материал

МнениеПубликувано на: Съб Яну 05, 2008 10:56 am
от kmn
@илето:
ами то на subsurface модификатора няма кой знае какви настройки. Нормалната карта също може да даде цвят, но в повечето случаи не удачна за задаване на цвят - потърси за normal map техниката и виж как изглеждат нормалните карти. :cheers: за задаване на цвят се ползва друга текстура.
ето ти едно хубаво обяснение на normal mapping техниката: http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_map
и за displace mapping: http://en.wikipedia.org/wiki/Displacement_mapping