интересен материал

Тук е мястото където могат да се споделят/обсъдят някои нови функции плъгини, скриптове, програми или неофициани build-ве на Blender3D.

Модератори: ileto, kmn

интересен материал

Мнениеот kmn » Сря Яну 02, 2008 7:36 pm

ами това се получи като комбинация м/у материал и subsurf настройки:
microcrystals.png


а ето го и материала:
kmn_microcrystal_material.png


защо ви го показвам това? ами много ме изненада приятно ефекта. поиграйте си със степента на субсърфейс модификатора.
АНИМАЦИЯ ЗАЛИВА ЦЯЛАТА ЗЕМЯ!
Аватар
kmn
 
Мнения: 228
Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 10:55 am
Местоположение: Sofia

Re: интересен материал

Мнениеот Syziph » Сря Яну 02, 2008 8:20 pm

Много празнично :)
Напомня ми на грапавата част по играчките за коледната елха!
От настройките не става много ясно обаче как е приложен SSS-a?!
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: интересен материал

Мнениеот kmn » Сря Яну 02, 2008 9:58 pm

няма SSS
АНИМАЦИЯ ЗАЛИВА ЦЯЛАТА ЗЕМЯ!
Аватар
kmn
 
Мнения: 228
Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 10:55 am
Местоположение: Sofia

Re: интересен материал

Мнениеот ileto » Пет Яну 04, 2008 1:12 am

Предполагам, че Syziph е имал предвид subsurf модификатора и това, че го няма на картинката стекът с модификаторите, където е приложен :clinoeil: . Хубаво е, че си получил хубав детайл с displace. На мен ми се струва доста трудно управляемо, така и не разбрах защо и Disp и Nor влияят върху това как се променя повърхността. Мисля си, че би било интересно, ако текстурата, която управлява промяната в геометрията дава и някакъв цвят - така би се засили ефектът на грапавината.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: интересен материал

Мнениеот kmn » Съб Яну 05, 2008 10:56 am

@илето:
ами то на subsurface модификатора няма кой знае какви настройки. Нормалната карта също може да даде цвят, но в повечето случаи не удачна за задаване на цвят - потърси за normal map техниката и виж как изглеждат нормалните карти. :cheers: за задаване на цвят се ползва друга текстура.
ето ти едно хубаво обяснение на normal mapping техниката: http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_map
и за displace mapping: http://en.wikipedia.org/wiki/Displacement_mapping
АНИМАЦИЯ ЗАЛИВА ЦЯЛАТА ЗЕМЯ!
Аватар
kmn
 
Мнения: 228
Регистриран на: Съб Юли 08, 2006 10:55 am
Местоположение: Sofia


Назад към Тестове / Tests

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron