Audi A6

Мястото където ще се обсъждат текущи проекти, идеи, концепти, рендери и т.н. създадени с Blender3D

Модератори: ileto, kmn

Audi A6

Мнениеот nasko » Вто Ное 26, 2013 10:58 am

Работя върху анимация, която трябва да представлява Audi A6, минаващо по крайбрежен път. Използвам Blender, 3Delight, python и C++.
Това е проект, върху който работя в свободното си време, за удоволствие. Всякакви мнения и препоръки са добре дошли.
Изображение
Изображение
Изображение
nasko
 
Мнения: 8
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 10:44 am

Re: Audi A6

Мнениеот Nik » Сря Ное 27, 2013 11:14 am

Според мен най-големия ти проблем е в осветлението - има само една силна лампа (слънце), която или осветява на 100%, или прави рязка сянка, а това кара нещата да изглеждат изкуствено. В реалния свят всеки лъч светлина рикушира от повърхности с различен цвят, което кара дори сенките да получават лек отенък. Виж дали можеш да добавиш Ambient Occlusion, някакъв светлинен модел за небе (ако има такива в 3Delight) или най-добре - осветление, базирано на HDR изображение (IBL).

Защо не пробва със Cycles? 3Delight няма официална поддръжка за Блендер и ще е по-трудно да се нагласи сцената както трябва...
Аватар
Nik
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Апр 17, 2009 1:48 pm
Местоположение: София

Re: Audi A6

Мнениеот ileto » Чет Ное 28, 2013 12:56 am

Як shader за земята :clinoeil:

И според мен е добре да се отчетат контактните повърхности. AO е добър вариант.

В 3delight дали има начин да се наслагват отделни shader-и и да кажем да се комбинират в зависимост от дадено свойство на геометрията (например fresnel стойността или нещо подобно)?
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Audi A6

Мнениеот nasko » Чет Ное 28, 2013 10:12 pm

Абсолютно съм съгласен с коментара за осветлението в сцената. Проблема произтича от това, че сцената стана доста тежка. Машината на която работя, един Acer Aspire 7730g, е със доста скромни възможности. В момента в който включа рендъра в режим рейтрейсинг, всичко рухва. Ето защо се опитвам да приложа Point-Based Occlusion and Color Bleeding технологията или казано по-просто да се постигне Global Illumination без да се използва рейтрейсинг. Явно засега напредъка не е много голям.

А защо използвам 3Delight? Защото предлага страхотни възможности и невероятна производителност. Имам тема и в 3dbg.com. Там накратко съм описал как генерирам терена благодарение на тези възможности. Това е линка http://3dbg.com/phpBB3/viewtopic.php?f=9&p=177995#p177995.

В 3Delight Pro Server шейдрите могат да се комбинират по всевъзможен начин. Лошото е, че това става чрез програмиране. Няма никакъв потребителски интерфейс. Версията за Maya и SoftImage изпозлва потребителския интерфейс и мрежата от шейдъри в самата програма. Какви са възможностите там не мога да кажа, тъй като не съм ги използвал.
nasko
 
Мнения: 8
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 10:44 am

Re: Audi A6

Мнениеот ileto » Вто Дек 03, 2013 1:20 am

Да, наистина 3Delight има много възможности. Особено със свободата да се правят всевъзможни custom добавки.
Евала за C++ API частта. Звучи доста advanced :balloon: . Дали имаш възможност да разкажеш по-подробно как точно става връзката през C++ (е... може и линк към някой урок или упътване от нета, че то сигурно си е сложна материя).
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Audi A6

Мнениеот nasko » Чет Дек 05, 2013 9:36 am

Когато се експортва сцена от 3d програма за моделиране към 3Delight (същото важи и за PrMan), възможностите са две. Едната е сцената да се запише в текстови файл в т.н. RIB формат и след това да се „подаде“ на рендъра. Другата е директно извикване на фунцкцийте на рендъра на C/или C++/. Доколкото ми е известно, почти винаги в практиката се използва варианта с RIB файла. Обаче освен описание на геометрични примитиви като сфери, конуси и т.н. в този файл може да се вмъкне и команда „RunProgram”. Когато стигне до нея рендъра стартира тази програма. Това може да бъде всяка една програма в компютъра, но обикновено е някой скриптов език като python, perl и т.н. След като стартира програмата 3Delight „прихваща“ stdout на тази програма и всички функции като print в python, printf в С, cout << в С++ изпращат изхода си към 3Delight. След като приключи изпълнението на тази програма, скрипт или каквото и да е, рендъра се опитва да изрендва получените данни. Предимството, когато се пише на C или C++ е, че има допълнително API, предоставено от 3Delight. Например може да се извика функция от сорта „Върни ми точка от пространството, разположена върху обект еди кой си, с uv параметър да кажем .5 .5“ и след това там можем да поставим друг обект, генериран от програмата. Идеята общо взето е да се измести генерирането на обекти от програмата за моделиране, към рендъра. В последствие при нужда от промяна е необходимо да се променят само някои параметри и всичко се регенерира наново.

3Delight имат безплатна версия, която може да бъде изтеглена от техния сайт. В папка examples/gx има пример като този описан по-горе.

Ето един пример как генерират козината на Кинг Конг по подобен начин http://renderman.pixar.com/view/kingkong-shadingfur. Въобще цялата секция на Рендерман на сайта на Пиксар е доста интересна http://renderman.pixar.com/view/renderman-features. Тук също http://renderman.pixar.com/resources/current/rps/listApps.html.

На този адрес http://www.renderman.org/RMR/Publications/ има pdf-и, които също са интересни, а също и тук http://www.fundza.com/. Но може би всеки, който е решил да се занимава с рендери от типа на 3Delight и PrMan трябва да започне от тази книгаhttp://www.amazon.com/Advanced-RenderMan-Creating-Pictures-Kaufmann/dp/1558606181.
nasko
 
Мнения: 8
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 10:44 am

Re: Audi A6

Мнениеот ileto » Чет Дек 05, 2013 8:45 pm

Това звучи страхотно! Мерси за информацията :cheers:
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Audi A6

Мнениеот nasko » Вто Мар 04, 2014 10:56 am

Ето и последния вариант на сцената
Изображение
Изображение
nasko
 
Мнения: 8
Регистриран на: Вто Авг 13, 2013 10:44 am

Re: Audi A6

Мнениеот ileto » Сря Апр 02, 2014 1:45 am

Контактът с асфалта е станал по-добре. Вече си има и як интериор :). Мислиш ли да го правиш детаилен?
Според мен би било добре, ако се добави разработка в черните зони - може би ако се сложат допълнителни светлини, които да създадат разнообразие на засенчването по тези места (макар и да са леко нелогични, спрямо останалото осветление).
Иначе як motion blur - мисля, едно от нещата, които работят с лекота в 3Delight :balloon: .
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm


Назад към Текущи работи / Work In Progress

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron