Мини риг

Мястото където ще се обсъждат текущи проекти, идеи, концепти, рендери и т.н. създадени с Blender3D

Модератори: ileto, kmn

Мини риг

Мнениеот ileto » Сря Яну 11, 2012 1:32 am

Пробвах да ригна една количка, която имам от едно време... та дотук стигнах :)) .

Засега се опитвам да разбера как работят някои constraint-и, че имам чувството, че сега си работят по свое усмотрение - иначе в момента "незнайно как" :)) количката следва горе-долу терена (гумите и шасито) и има някакъв базов контрол на завиването и скоростта на гумите...

mini_rig_packed_prev_rig.png


prev_mini_rig.avi
(1.67 MiB) 161 пъти
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Мини риг

Мнениеот Syziph » Нед Яну 15, 2012 1:56 am

Много добре изглежда!
Мисля че гледах някъде подобен риг за кола, но не си спомням къде.
Ако колата се накланя според гумите и терена изобщо не ми изглежда да е мини риг.
Можеш ли да споделиш концепцията за рига на колата?
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: Мини риг

Мнениеот Goh » Нед Яну 15, 2012 2:33 pm

ХА! Че то се е получило много добре! И да, constraints понякога си играят с потребителя,ама обикновено е само когато не знаем какво точно да ги правим :DD Е, поне с мен е така :confused: Амортисьорите с локални ограничения ли са?
Goh
 
Мнения: 66
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 9:30 pm
Местоположение: Gabrovo

Re: Мини риг

Мнениеот ileto » Сря Яну 18, 2012 11:47 pm

Благодаря за коментарите!

Идеята за колата беше, че ми се искаше да може да се движи по малко по-неравна повърхност. Оригинално тя можеше да се движи само напред и имаше проблем с въртенето на гумите. Та реших да пробвам да я направя да следва повърхността, а и видях рига на топка, който използва roller скрипта на Bart Veldhuizen - та и въртенето имаше щанс да е малко по-нормално :). Всъщност гумите се контролират от четири кости, които се движат по земята с Shrinkwrap Constraint и колелата (с Limit Distance Constraint) не могат да се доближат до тях на определено разстояние (радиуса им). Малко е бъгава тази работа, понеже ако центърът премине земята, те се флипват отдолу :)) . Иначе за наклона на шасито - то пак използва тези четири кости, като има още четири кости, които ги свързват и се получава нещо като правоъгълник с въртящи се страни. Самото шаси осреднява въртенето на тази втора четворка кости, а пък взима Z позицията си средноаритметично от положението на гумите.

ground_arm.png
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Мини риг

Мнениеот ileto » Чет Мар 01, 2012 12:45 am

Опитах се да добавя наклон наляво-надясно и напред-назад (при рязък завой и ускорение). Не кой знае колко успешно :)) . То си е много по-добре да се използва Game Engine-ът за тези неща - там си се изчисляват и скорости и ускорения. Но ми се иска да пробвам до колко може да стане нещо направо с анимация. Понякога е малко неудобно преминаването към GE и обратно.
Затова и тук не са визически точни завъртанията. Има сумати проблеми. Понеже скриптът се изпълнява всеки път, когато има някаква промяна в Blender (а не само при всеки frame), ако например се включи vector blur, за всеки frame Blender май изпълнява скрипта повече от един път и се получава много яко въртене на шасито около осите - почти го докарва хеликоптер :)) .

mini_tilt_prev_120229_01.jpg


mini_rig_prev_120229_01.avi
(2.23 MiB) 150 пъти
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Мини риг

Мнениеот терпентина » Нед Мар 04, 2012 12:01 pm

Много добре Илето!!!! :clinoeil:
Наемам те. :clinoeil:
Аватар
терпентина
 
Мнения: 230
Регистриран на: Пет Фев 02, 2007 7:44 pm

Re: Мини риг

Мнениеот ileto » Съб Мар 17, 2012 1:50 am

:))
Тук се опитах да поправя това-онова. Оказа се, че не винаги наклонът е логичен - в смисъл не винаги се изчислява коректно. Също нали при Vector Blur се извиква повече пъти скриптът и стават странни завъртания. Затова пробвах да свържа наклонът със softbody симулация. Та сега се надявам малко да работи по-добре - поне "псевдо" изчисленията :)) на наклона не се правят изцяло в скрипта, та не се клатушка шасито насам-натам толкова.

mini_rig_prev_120316_01.avi
(1.28 MiB) 149 пъти
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Мини риг

Мнениеот blackrose » Пон Окт 07, 2013 6:52 am

Мисля че гледах някъде подобен риг за кола, но не си спомням къде.
Ако колата се накланя според гумите и терена изобщо не ми изглежда да е мини риг.
Можеш ли да споделиш концепцията за рига на колата????
blackrose
 
Мнения: 1
Регистриран на: Пон Окт 07, 2013 6:48 am

Re: Мини риг

Мнениеот ileto » Сря Окт 09, 2013 2:51 pm

Идеята ми беше, ако е възможно да се "симулитат" някои от поведенията на автомобила, без да се използва симулация (GE например). За съжаление доста неща не се получиха точно както си ги представях. Най-кофти става с накланянето при ускорение. Ще опитам да пооправя някои проблеми (че сега е малко нестабилно движението :eyesup:) , та да дам малко по-конкретен пример.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm


Назад към Текущи работи / Work In Progress

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron