Porsche 911 wip

Мястото където ще се обсъждат текущи проекти, идеи, концепти, рендери и т.н. създадени с Blender3D

Модератори: ileto, kmn

Porsche 911 wip

Мнениеот meekly » Пет Дек 01, 2006 1:55 pm

Имам нужда от помоща ви за светлините.Нямам знанията и техниката да направя тези светлини,надявам се да ме насочите към правилната техника за направата им.

C&C Welcome!

Изображение
meekly
 
Мнения: 210
Регистриран на: Сря Ное 22, 2006 12:12 am

Мнениеот 3dom » Пет Дек 01, 2006 4:32 pm

Привет!

Ако питаш мен по-добре рендвай с АО! И направи материала по-бляскав.

И според мен сложи просто един голям plane като "под", не ти трябват стени.

Иначе моделчето изглежда добре! Браво!
Аватар
3dom
 
Мнения: 514
Регистриран на: Сря Юли 05, 2006 1:03 pm

Мнениеот meekly » Пет Дек 01, 2006 4:58 pm

3dom написа:Привет!

Ако питаш мен по-добре рендвай с АО! И направи материала по-бляскав.

И според мен сложи просто един голям plane като "под", не ти трябват стени.

Иначе моделчето изглежда добре! Браво!


Какъв рендер е това АО?За първи път чувам името му.Знам за ЯфРей,но за този нищо.Тези стени които виждаш всъщност са UV Blueprints,и по тях моделирам,още тази техника се нарича Boxmodelling.Колкото до материала,рано е да го обсъждам.Радвам се,че изглежда добре :P .
meekly
 
Мнения: 210
Регистриран на: Сря Ное 22, 2006 12:12 am

Мнениеот PsYhLo » Пет Дек 01, 2006 6:10 pm

Тези стени които виждаш всъщност са UV Blueprints,и по тях моделирам,още тази техника се нарича Boxmodelling

можеш ли да ме опътиш към някой туториал за тази техника
и наистина изглежда добре предницата очаквам да видя и останалата част от колата :D
Аватар
PsYhLo
 
Мнения: 106
Регистриран на: Вто Сеп 26, 2006 10:01 am
Местоположение: Добрич

Мнениеот bLaf » Пет Дек 01, 2006 6:13 pm

AO - Ambient Occlusion.
Това е вид глобално осветяване(GI - Global Illumination).Ползва се за създаване на по-реалистично осветена околна среда, така че дори и местата които не се осветяват от някаква лампа на сцената се виждат потънали в мрак, а не като просто черно пространство.
Можеш да го пуснеш от Shading Tab-а(F5), после World Buttons, и после вече избираш таб-а Amb. Occ. и там цъкнеш големия бутон Ambient Occlusion.

Иначе е добре моделчето!Ама не ми стана мн ясно за светлините имаш впредвид фаровете на колата или осветлението на сцената?Ако е второто, пусни си Amb.Occ. първо, после можеш да добавяш нови светлини, да раместваш стари, да определяш типа на светлината и силата.
Аватар
bLaf
 
Мнения: 72
Регистриран на: Нед Авг 06, 2006 4:21 pm

Мнениеот Ste » Пет Дек 01, 2006 9:47 pm

Светлините си ги правиш с Halo.
Ste
 
Мнения: 164
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:12 pm
Местоположение: San Benedetto del Tronto

Мнениеот ileto » Пет Дек 01, 2006 10:14 pm

Добре става моделът. За светлините - ако имаш в предвид фаровете - наистина е трудно (поне за мен) да се направят. Мисля си, че добър вариант е например да направиш първо фара и след това да extrude-ваш геометрия и да я нагодяваш към останалата част от формата - това обаче променя може би техниката, която ти ползваш (box modeling). Другото е да позваш често "w" -> "Smooth" на места, където се получават нежелани заостряния (трябва да е маркирана съответната област от модела в Edit Mode).
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Мнениеот meekly » Съб Дек 02, 2006 5:27 pm

PsYhLo написа:
Тези стени които виждаш всъщност са UV Blueprints,и по тях моделирам,още тази техника се нарича Boxmodelling

можеш ли да ме опътиш към някой туториал за тази техника
и наистина изглежда добре предницата очаквам да видя и останалата част от колата :D


Да разбира се,ето от тук си дръпни .pdf file-а :

http://forums.cgsociety.org/showthread. ... ge=1&pp=15

Лошото обаче е,че tutorial-a е за Макс :( .

Това което на мен ми помогна този tutorial,бе да се науча на фундаменталните принципи за използването на тази техника,не разчитай обаче на този tutorial и само на него. :wink:
meekly
 
Мнения: 210
Регистриран на: Сря Ное 22, 2006 12:12 am

Мнениеот meekly » Съб Дек 02, 2006 5:33 pm

bLaf написа:AO - Ambient Occlusion.
Това е вид глобално осветяване(GI - Global Illumination).Ползва се за създаване на по-реалистично осветена околна среда, така че дори и местата които не се осветяват от някаква лампа на сцената се виждат потънали в мрак, а не като просто черно пространство.
Можеш да го пуснеш от Shading Tab-а(F5), после World Buttons, и после вече избираш таб-а Amb. Occ. и там цъкнеш големия бутон Ambient Occlusion.

Иначе е добре моделчето!Ама не ми стана мн ясно за светлините имаш впредвид фаровете на колата или осветлението на сцената?Ако е второто, пусни си Amb.Occ. първо, после можеш да добавяш нови светлини, да раместваш стари, да определяш типа на светлината и силата.


Това глобално осветление съвместимо ли е с YAFRAY ?Това е интересна информация наистина.

Става въпрос за фаровете,не знам каква техника да използвам за направата им. :roll:
meekly
 
Мнения: 210
Регистриран на: Сря Ное 22, 2006 12:12 am

Мнениеот meekly » Съб Дек 02, 2006 5:35 pm

Ste написа:Светлините си ги правиш с Halo.


Наистина за първи път чувам този термин в Блендер.Какво трябва да означава това?Някаква програма или техника,метод? :roll:
meekly
 
Мнения: 210
Регистриран на: Сря Ное 22, 2006 12:12 am

Мнениеот PsYhLo » Съб Дек 02, 2006 6:10 pm

One Faith написа:
Да разбира се,ето от тук си дръпни .pdf file-а :

http://forums.cgsociety.org/showthread. ... ge=1&pp=15

Лошото обаче е,че tutorial-a е за Макс :( .

Това което на мен ми помогна този tutorial,бе да се науча на фундаменталните принципи за използването на тази техника,не разчитай обаче на този tutorial и само на него. :wink:

ей това все пак е някакво начало мерси
Аватар
PsYhLo
 
Мнения: 106
Регистриран на: Вто Сеп 26, 2006 10:01 am
Местоположение: Добрич

Мнениеот Ste » Съб Дек 02, 2006 6:38 pm

Хало-то е свойство на обектите в Блендер да излъчват! В случая говоря за оня тип осветление на което в Макс-а му викат "Обемна"светлина, само че с Блендер се прави по-лесно! :D
Ето тук преди време обяснявах как се прави:
http://forum.dobrich.com/viewtopic.php? ... &start=285

А тук можеш да се запознаеш с основите на Хало-то:
http://mediawiki.blender.org/index.php/Manual/Halos

Хало-то е интересен ефект, можеш да направиш много повече от светещи фарове:


http://img479.imageshack.us/my.php?image=tony7rp.swf
Ste
 
Мнения: 164
Регистриран на: Пон Юли 10, 2006 11:12 pm
Местоположение: San Benedetto del Tronto

Мнениеот ileto » Съб Дек 02, 2006 9:41 pm

Ами това, което аз знам е, че Ambient Occlusion-а е свойство на собствения render на Blender. Активира се от Shading (F5) -> World buttons -> Ambient Occlusion:

[res]blender_menu.png[/res]

Когато е пуснато, Blender симулира (не знам колко достоверно) глобално освтление. Иначе, когато се рендерира с Yafray, тогава той (Yafray) си има собствен алгоритъм за глобално осветление (GI табът в настройките на Yafray). Този алоритъм обаче може да ползва настройки на AO:

[res]blender_yafray.png[/res]
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Мнениеот meekly » Съб Дек 02, 2006 10:11 pm

Ste написа:Хало-то е свойство на обектите в Блендер да излъчват! В случая говоря за оня тип осветление на което в Макс-а му викат "Обемна"светлина, само че с Блендер се прави по-лесно! :D
Ето тук преди време обяснявах как се прави:
http://forum.dobrich.com/viewtopic.php? ... &start=285

А тук можеш да се запознаеш с основите на Хало-то:
http://mediawiki.blender.org/index.php/Manual/Halos

Хало-то е интересен ефект, можеш да направиш много повече от светещи фарове:


http://img479.imageshack.us/my.php?image=tony7rp.swf



Много полезна информация!
meekly
 
Мнения: 210
Регистриран на: Сря Ное 22, 2006 12:12 am

Мнениеот meekly » Съб Дек 02, 2006 10:16 pm

ileto написа:Ами това, което аз знам е, че Ambient Occlusion-а е свойство на собствения render на Blender. Активира се от Shading (F5) -> World buttons -> Ambient Occlusion:

[res]blender_menu.png[/res]

Когато е пуснато, Blender симулира (не знам колко достоверно) глобално освтление. Иначе, когато се рендерира с Yafray, тогава той (Yafray) си има собствен алгоритъм за глобално осветление (GI табът в настройките на Yafray). Този алоритъм обаче може да ползва настройки на AO:

[res]blender_yafray.png[/res]


Ясно :wink: Според теб YAFRAY предлага ли по-добър алгоритъм от вградения в Блендер? :roll:
meekly
 
Мнения: 210
Регистриран на: Сря Ное 22, 2006 12:12 am

Следваща

Назад към Текущи работи / Work In Progress

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron