Мечка

Мястото където ще се обсъждат текущи проекти, идеи, концепти, рендери и т.н. създадени с Blender3D

Модератори: ileto, kmn

Мечка

Мнениеот Nik » Чет Ное 18, 2010 12:32 pm

Ето един модел, който вече е почти завършен. Оригиналът беше направен на Sculptris, а останалото е в Blender. Това е и първият ми риг в блендер :cheers:

Изображение
Аватар
Nik
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Апр 17, 2009 1:48 pm
Местоположение: София

Re: Мечка

Мнениеот ileto » Чет Ное 18, 2010 5:57 pm

Супер! Козината е много яка. Сега чакаме и анимация :clinoeil: Ти как си го замислил - да се движи като човек или като животно?
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Мечка

Мнениеот Nik » Чет Ное 18, 2010 9:56 pm

Оригиналният модел от Sculptris беше "по-човешки". После реших да променя няколко неща по модела и цвета на козината. Но имам анимация със по-старата версия :clinoeil:

http://www.youtube.com/watch?v=dF7MkgD1P_8
Аватар
Nik
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Апр 17, 2009 1:48 pm
Местоположение: София

Re: Мечка

Мнениеот ileto » Съб Ное 20, 2010 1:54 am

Хаха, интересна е станала анимацията :)) . Гледам че ползваш козина - какво мислиш по отношение на симулацията ѝ в Blender? (от малкото опити които съм правил, винаги се получават някакви доста непредвидими резултати :/ )
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Мечка

Мнениеот Nik » Съб Ное 20, 2010 1:13 pm

Ползвал съм козината в 3дсмакс и тази в Блендер и след разучаването на двете мога да кажа, че са горе-долу на едно и също ниво със няколко разлики(ако изключим MentalRay :wink: ).

- Най-важното, което липсва в Блендер са "пресети" за козина. За да изглежда добре в Блендер, човек трябва бая да прочете кое за какво е, докато в повечето останали софтуерни пакети има готови материали за трева, груб/гладък косъм и т.н. и е нужно само да се нагласи формата на "прическата". В Блендер е доста обезкуражаващо, когато нещо не работи и трудно се намират добри материали/туториали.

- Трябва да се има в предвид, че единствено "Spotlight" светлината кара всеки косъм да хвърля сянка върху останалите. Това означава, че за да изглежда добре, трябва да има поне един "Spotlight". Освен с настройките на материала, трябва да се внимава и с осветлението. Тук има доста неща, които могат или да се "фалшифицират" или да се направят физически правилно, но за сметка на прекалено много ресурси. Когато излезaт LuxRender 0.8 и Yafaray с плъгини, поддържащи коса, ще пробвам там. (Тогава косата може и да достигне доста високо качество, съпоставимо с това на Vray и MentalRay)

- "Фризьорската" част със Particle Mode е много по-удобна от тази на Макс. Предимно защото е много по не-деструктивна - може да се сложи Subsurf и всичко ще е наред. Също така може да се променя и моделът отдолу - местене на вертекси, триене на лица и т.н. без главоболия.

- Физиката (новата, по-правилна физика в 2.5, не Softbody) все още е много недодялана. Ако само ще се мърда при движение на героя - добре, но при ефекти като вятър или силен удар има проблеми. Ето един по-ранен тест на физиката:

http://www.youtube.com/watch?v=TquqsjtxEwo

Мога по някое време да се опитам да направя туториал с това, което научих досега. Най-полезният туториал за козина е ТОЗИ, но е леко остарял (за 2.48а), защото има някои промени във 2.5.
Аватар
Nik
 
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Апр 17, 2009 1:48 pm
Местоположение: София

Re: Мечка

Мнениеот терпентина » Съб Ное 20, 2010 3:05 pm

Здравей, харесва ми козината, една такава лъскава, изкъпана мечка :)

Най добрия урок за Hair които съм виждал е тук:

viewtopic.php?f=10&t=439

(skaniranite stranici)

Очакваме следващата анимация :)
Аватар
терпентина
 
Мнения: 230
Регистриран на: Пет Фев 02, 2007 7:44 pm


Назад към Текущи работи / Work In Progress

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron