Риба

Мястото където ще се обсъждат текущи проекти, идеи, концепти, рендери и т.н. създадени с Blender3D

Модератори: ileto, kmn

Риба

Мнениеот senga_1 » Вто Фев 02, 2010 12:33 pm

Тука пробвах една риба по уроче ама не е довършена. Исках и да питам как се изважда при UV текстурирането UV face mode. Защото нещо не мога да го схвана. Би трябвало да излиза при всички останали модове като Едит и др., но не ми излиза. Благодаря предварително. С Blender 2.49 sym.
riba1.jpg
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Риба

Мнениеот ileto » Вто Фев 02, 2010 4:56 pm

Добре става. Хубави форми. Покажи и някой wireframe :clinoeil:
От една версия насам в Blender няма UV/Face Select Mode. Сега операциите, които са се извършвали в този режим, могат да се направят в Edit Mode. Ако избереш и опцията да селектираш лица, се получава горе-долу същата функционалност :clinoeil:
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Риба

Мнениеот Syziph » Вто Фев 02, 2010 5:17 pm

Задобряваш с всяка постната картинка :)
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: Риба

Мнениеот senga_1 » Вто Фев 02, 2010 6:01 pm

Благодаря за информацията и милите думи. Тука прилагам малко мрежа, че рибата се ловяла така :clinoeil: . Моята е дървена в сравнение с оригинала, но другия път се надявам да е по-добре. Ако имам още въпроси по текстурирането и осветлението пак ще питам :).
riba mech.jpg
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Риба

Мнениеот терпентина » Сря Фев 03, 2010 12:34 am

Браво senga, давай само така!!! Харесва ми модела,много по добре от печката, която преправям тотално.Ще ти пусна на Скайпа едно pdf-че за UV текстуриране в Blender. :goingcrazy:
Аватар
терпентина
 
Мнения: 230
Регистриран на: Пет Фев 02, 2007 7:44 pm

Re: Риба

Мнениеот ileto » Сря Фев 03, 2010 3:28 am

Тази рибка си е супер задачка за текстуриране :))
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Риба

Мнениеот AKIRA_SAN » Чет Фев 04, 2010 3:19 pm

Интересна рибка. Да видим как ще изглежда със текстури. :D
I want riches! I want Women! I want status and power!
I want everything in the world! That includes eternal life.
Аватар
AKIRA_SAN
 
Мнения: 76
Регистриран на: Пон Окт 01, 2007 5:00 pm
Местоположение: Neo Ruse

Re: Риба

Мнениеот senga_1 » Нед Фев 28, 2010 8:28 pm

Привет, стигнах до някъде с текстурирането на морския дракон. Използвах дообработената снимка за текстура. Имам един въпрос. Понеже страничната перка е част от тялото на рибата мога ли чрез селекция на отделни лица да я текстурирам чрез asine панела и да запазя UV текстурата на останалата част както се вижда в момента. Нещо не можах да разделя UV текстурата от новата текстура. Пробвах чрез Texture paint, донякъде излиза нещо, но ми се струва твърде непрецизен метод.
riba.jpg

riba exp.jpg

И истинската снимка с рибката.
1643.jpg
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Риба

Мнениеот Syziph » Нед Фев 28, 2010 8:50 pm

Сега вече наистина започва да добива достоверност.
Една хубава текстура и модела оживява.
Браво! Продължавай в същия дух!
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: Риба

Мнениеот senga_1 » Нед Фев 28, 2010 10:11 pm

Тази перка много ме изтормози, зашото беше част от тялото и с доста сложна конструкция. Добре че Илето ми помогна да отделя УВ текстурата от тази на перката. За да съм полезна и на другите, които не са напред с тексурирането ще изложа концепцията. Успях да оцветя перката с asign в панела link and materials. Селектирах първо цялата перка до линията където реших, че ще ползвам друга текстура. После в link and materials под менюто с цветовете задаваме нова текстура с бутон new. От палета с цветовете си избираме цвят и натискаме asign. Селектираната част става бежова. За да се появи текстурата на ренда в панела materials се изключва бутона tex face. По съжия начин присвояваме нова текстура на триъгълните парчета между ребрата на перката, само че ги оцветяваме в синьо. :)
За да премахна рязката граница между УВ текстурата и asign метода мисля да използвам и texture paint метода. Общо до тук 3 метода.
Получи се нещо такова:
riba exp1.jpg
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Риба

Мнениеот doc » Пон Мар 01, 2010 9:17 pm

Браво, чудесно изглежда. Предвижда ли се анимиране?
doc
 
Мнения: 310
Регистриран на: Нед Май 11, 2008 7:59 pm

Re: Риба

Мнениеот senga_1 » Сря Мар 03, 2010 10:19 pm

За сега не предвиждам анимиране. По-скоро се уча да моделирам и текстурирам. Ето последния ренд. Най-после намерих решение на проблема със страничната перка. Понеже се получаваше много рязка граница между текстурата на кожата и остатъка от перката, добавих жълтия цвят на тънките израстъци към UV текстурата и ги прелях. Ципите си останаха текстурирани с assign. Сега остава да добавя картинка на морско дъно за заден план, но никога не съм го правила, така че моля за помощ и обяснения.
riba mesh.jpg

fish3.jpg
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Риба

Мнениеот ileto » Чет Мар 04, 2010 3:47 am

Супер става!
Това с преливането наистина си е играчка. В тези случаи май е най-добре да се използва една обща текстура на колкото се може повече места.
А ти искаш да моделираш част от дъното или целият заден план да е изображение? Понеже си мисля, че във втория случай, може да ползваш направо Photoshop, Gimp и т.н.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Риба

Мнениеот senga_1 » Чет Мар 04, 2010 9:48 pm

Искам целия заден план да е изображение.
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Риба

Мнениеот ileto » Пет Мар 05, 2010 2:25 am

Ако използваш външна програма, може да ренднеш изображението и да го запазиш с прозрачност (RGBA опцията във Format панела (Scene (F10) бутоните) ) във някой формат, който я поддържа (примерно PNG).

image_export.png
image_export.png (6.57 KiB) Прегледано 6262 пъти


После може да си обработиш ренднатото и да добавиш заден план във Photoshop примерно.

...
Иначе винаги има вариант, да ползваш направо Composite Nodes в Blender. Там е, като че ли, малко повече занимавка :))

Като начало, може да пробваш...

composite_nodes.jpg


1. Да отвориш в някой прозорец Node Editor-a
2, 3. Да избереш Composite Nodes и да активираш Use Nodes
4. Space -> Add -> Input -> Render Layers (Това е, ако искаш да добавиш задния план, автоматично след рендерирането. Ако искаш да използваш вече рендерирана и запазена на диска картинка, може да ползваш Space -> Add -> Input -> Image и да избереш запазеното изображение)
5. Space -> Add -> Input -> Image - избираш задния план
6. Space -> Add -> Color -> AlphaOver и свързваш двата "входа"
7, 8. Space -> Add -> Composite и Viewer
9. Накрая може да отвориш един UV/Image Editor и да избереш да визуализира Viewer Node-а

Сега, ако активираш Do Composite в Scene бутоните и рендерираш, всъщност Blender ще изпълнява, това което е в Node Editor-a.

do_composite.png
do_composite.png (4.56 KiB) Прегледано 6262 пъти


Иначе между възлите може да се добавят още много други, с които да коригираш изображенията си.

...
Има и вариант, който, като че ли, е най-опростен. Да използваш картинката за задния план направо в Backbuf полето в Output панела в Scene бутоните, без да ползваш Node Editor-а.

backbuf.png
backbuf.png (9.95 KiB) Прегледано 6262 пъти


Така обаче, човек няма голям контрол върху разположението и т.н.
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Следваща

Назад към Текущи работи / Work In Progress

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron