Старото ново столче

Мястото където ще се обсъждат текущи проекти, идеи, концепти, рендери и т.н. създадени с Blender3D

Модератори: ileto, kmn

Старото ново столче

Мнениеот senga_1 » Пон Мар 09, 2009 12:08 pm

Реших да се върна към първата ми работа в блендер и да я поразработя - упражнение за текстуриране и осветление. Ще направя после и корнизи за паркета. Смятам да сложа и дограма и прозрачно перде. Ако имате забележки за осветлението или др неща илли смятате че нещо ще се получи по-добре, пишете, приемам съвети и критики. :)
strol tex1.jpg

П.П. Време е да живнем вече пролетта дойде. :eyesup:
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Старото ново столче

Мнениеот carboon » Пон Мар 09, 2009 12:46 pm

Стола няма отчетлива сянка, от което все едно стои във въздуха.
Предполагам че е слята със сянката от стената. Може би трябва да сложиш поне още една лампа (area) вътре или на прозореца.
Или да включиш АО.
Аватар
carboon
 
Мнения: 294
Регистриран на: Пет Апр 20, 2007 2:45 pm
Местоположение: Русе

Re: Старото ново столче

Мнениеот senga_1 » Пон Мар 09, 2009 3:53 pm

Направих още 2 ренда с малки промени на Amb RGB в Word и интензивността на лампите, но нищо не ми харесва. Сянката на стола е твърде силна, трябва да е по-прозрачна. Като включа Аmb ok се получава твърде много шум и не ми се иска да го използвам. Ще прикача файла. Ако може да се подобри още нещо в осветлението чакам още съвети, трябва да изглежда ранно слънчево утро.
strol tex2.jpg

strol tex3.jpg
Прикачени файлове
stol_tex.blend
(185.81 KiB) 176 пъти
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Старото ново столче

Мнениеот Syziph » Пон Мар 09, 2009 4:19 pm

Браво!
Много добре си се справила с текстурите.
За да изсветлиш светлината има няколко начина.
Както carboon каза ако добавиш допълнителни светлини с внимателно настроени енергии и посоки, можеше да подобриш вида на рендера.
Представи си как слънчевата светлина влиза през прозореца, как се отразява от стените и от пода и постави лампи които да симулират подобен ефект.
За АО-то ако увеличиш броя на семпълите ще намалиш "шума" и ще повишиш качеството на сенките.
Amb RGB в този случай регулира цвета на най тъмната част, така че не се получава добър ефект със него.
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: Старото ново столче

Мнениеот терпентина » Пон Мар 09, 2009 4:27 pm

NICE!!! :clinoeil:
Аватар
терпентина
 
Мнения: 230
Регистриран на: Пет Фев 02, 2007 7:44 pm

Re: Старото ново столче

Мнениеот senga_1 » Пон Мар 09, 2009 5:42 pm

Това май е най-доброто до момента. Не знам дали ще може относно осветлението да се подобри още.
stol tex4.jpg
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Старото ново столче

Мнениеот ileto » Пон Мар 09, 2009 10:45 pm

Супер става! Може да пробваш да изключиш сенките на светлините, които симулират отразената светлина, която е в стаята. Понеже те не би трябвало да правят ясно изразена сянка. Също може да ползваш Approximate (вместо Raytrace) AO - там си има някои артефакти, но пък няма така шум :clinoeil: .
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Re: Старото ново столче

Мнениеот doc » Вто Мар 10, 2009 1:16 pm

Става добре.
Разгледах файла, който си качила. Разбира се, всеки си има предпочитания и начин на работа, но бих ти препоръчал да:
... опиташ да изчистиш самите обекти. В конкретната сцена стената няма нужда да е обемна, обикновена плоскост върши същата работа. Ще се текстурира по-лесно и ще се рендерира по-бързо. Имаш ненужни полигони в стената с прозореца, които също усложняват нещата. Ако смяташ,че си приключила моделирането на самия стол, е хубаво да конвертираш отделните му елементи в mesh /alt-c/. Би било добре ако подреждаш обектите прецизно, тъй-като в момента предните крака на стола наистина "висят". Хубаво е също така да контролираш посоката на нормалите на лицата, защото се получават проблеми с текстурирането и осветлението в последствие /ctrl-n/.
...пробваш с възможно най-малък брой осветителни източници /"Всичко трябва да е максимално просто, но не повече!"/. С вградения рендер-механизъм по-трудно ще постигнеш перфектен реализъм. Пробвай само с едно sun за създаване на сенките, и едно area за "подсветка" им. Обикновено съотношението между интензитета на рисуващата /sun/ и запълващата /area/ светлина е 1/3 или 1/4. По-сложно, но и по-реалистично става, ако използваш Radiosity. Освен това пробвай да увеличиш Samples /напр.на 10/ и да намалиш Threshold до 0, така сенките няма да са толкова "остри" по контура.
:balloon:
doc
 
Мнения: 310
Регистриран на: Нед Май 11, 2008 7:59 pm

Re: Старото ново столче

Мнениеот Syziph » Вто Мар 10, 2009 1:37 pm

Ето една картинка за изучаване:

Забележете столовете които са в сянка, както и сенките хвърлени по стените и тавана, които не са от пряката слънчева светлина а от отразената от пода и предметите.
Полезно е да се ползват реални фотографии за референции или просто заобикалящият ни свят.
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: Старото ново столче

Мнениеот carboon » Вто Мар 10, 2009 3:46 pm

Syziph написа:... Полезно е да се ползват реални фотографии за референции или просто заобикалящият ни свят.


То за това е хубаво да има GI рендера, макар че и с АО нещата са ок. Сега съм точно по темата, мъча се с някакво интериорче.
Не съм правил интериори и установявам че е много пипкава работа. Файловете стават доста големи и тежки, а осветлението е голяма мъка :)
Скоро ще постна някой wip.
Напоследък установявям че откачам малко :) Например седя си в някое кафене с приятели и се усещам,
че гледам как чашата хвърля каустици, разглеждам разните му там колони и т.н. какви сенки хвърлят,
лампите как осветяват стените, абе лоша работа :gun:
Аватар
carboon
 
Мнения: 294
Регистриран на: Пет Апр 20, 2007 2:45 pm
Местоположение: Русе

Re: Старото ново столче

Мнениеот Syziph » Вто Мар 10, 2009 3:55 pm

То и аз виждах всичко в мрежи по едно време.
Не се притеснявай... болеста е перманентна, но свикваш с нея :D
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: Старото ново столче

Мнениеот doc » Вто Мар 10, 2009 8:11 pm

Полезно е да се ползват реални фотографии за референции или просто заобикалящият ни свят.

Напълно подкрепям! Даже бих препоръчал да се прегледа и някоя и друга книжка по фотография, специално за начини и техники на осветление. Не всичко е постижимо със средствата на 3D, но е добра отправна точка.
То и аз виждах всичко в мрежи по едно време.
Не се притеснявай... болеста е перманентна, но свикваш с нея :D

... докато не се окажеш пред трудния избор между две разноцветни хапчета. По-нататък историята я филмираха в три части ... 8) :lol: :lol:
doc
 
Мнения: 310
Регистриран на: Нед Май 11, 2008 7:59 pm

Re: Старото ново столче

Мнениеот senga_1 » Сря Мар 11, 2009 11:30 am

ileto написа:Също може да ползваш Approximate (вместо Raytrace) AO - там си има някои артефакти, но пък няма така шум :clinoeil: .

Ако може малко обяснения или линк по това.
Благодаря на Док за подробните напътствия, като ги направя ще постна резултата.
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Старото ново столче

Мнениеот senga_1 » Сря Мар 11, 2009 11:39 am

[/quote]... докато не се окажеш пред трудния избор между две разноцветни хапчета. По-нататък историята я филмираха в три части ... 8) :lol: :lol:[/quote]
:))))) И аз по едно време имах подобни проблеми. Един съвет от мен по въпроса. За да не се стига до хапчета, не се вманячвайте с 3дто. Има и други работи за вършене. Откъсвайте се за по-дълго време, после като се върнете даже с по-голяма лекота се получават нещата. Успех на всички. :clinoeil:
Аватар
senga_1
 
Мнения: 133
Регистриран на: Пон Сеп 01, 2008 1:04 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: Старото ново столче

Мнениеот ileto » Сря Мар 11, 2009 7:44 pm

Опцията се активира от панела на AO:



Иначе тук има информация:
http://www.blender.org/development/rele ... occlusion/
Аватар
ileto
 
Мнения: 845
Регистриран на: Пет Юли 07, 2006 1:27 pm

Следваща

Назад към Текущи работи / Work In Progress

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron