Бричка Camaro :)

Мястото където ще се обсъждат текущи проекти, идеи, концепти, рендери и т.н. създадени с Blender3D

Модератори: ileto, kmn

Бричка Camaro :)

Мнениеот Goh » Вто Фев 10, 2009 11:27 pm

Здравейте,
От Нова Година се зарибих по Блендър и след известно четене,гледане (и изпълнение) на уроци,реших да опитам нещо по-амбициозно.Попаднах някъде на един урок,който ми помогна с началните стъпки на моделирането на Chevy Camaro,но за нещастие в един момент малко след тенекиите заяви "а по нататък е просто въпрос на използване на наученото,за да довършите модела".Баш баш не се оказа така :) Е, след 3-4 безсънни нощи стигнах до тук:

2 ренда с Yaf:
[img=http://img15.imageshack.us/img15/4194/camaroyaf1ny4.th.png]
[img=http://img5.imageshack.us/img5/2857/camaroyaf2jj2.th.png]

и 2 с Блендър:
[img=http://img124.imageshack.us/img124/1276/camaroblend5ah4.th.jpg]
[img=http://img230.imageshack.us/img230/9366/camaroblend7kx3.th.jpg]

Новашки въпроси: Как да подобря осветлението? И в блендър и в Йаф.Как да им се незнай да моделирам близкостоящи детайли?Например решетката на задния калник.Нормалите се побъркват и накрая я направих като отделен детайл,сменях нормали на ръка и я тикнах в калника.Нещо не се получи май :( Как да напасвам преходите м/у детайлите.Напр. калник-врата.Сега сгъвам ръба на 90гр навътре и се мъча да ги приближа максимално.Ще се радвам на всякаква помощ и критика.
Goh
 
Мнения: 66
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 9:30 pm
Местоположение: Gabrovo

Re: Бричка Camaro :)

Мнениеот Syziph » Сря Фев 11, 2009 12:35 pm

Честит първи пост Goh!
Първо, развил си добър модел, но за съжаление без показана мрежа трудно могат да се дадат съвети по моделирането.
Нормалите не са подходящи за големи вдлъбнатини като решетките напр. ако не са комбинирани с подходяща цветна текстура.
За моделирането е важно обаче как си подготвил луповете на мястото.
За осветлението можеш да ползваш Global Illumination и подходяща HDRI в Yafray
В Blender Internal нямаш големи опции освен Ambiant Occlusion и добре организиран светлинен риг (потърси в нета, мисля че съм виждал някъде урок специално за осветление за рендеринг на коли)
За преходите - можеш да ползваш Crease [Shift+E) или допълнителен бевел на ръбовете.
Постави Subsurf модификатора под Mirror модификатора (за да не "цъфва" модела така по средата :) )
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: Бричка Camaro :)

Мнениеот Goh » Чет Фев 12, 2009 2:58 am

Благодаря ,Syziph
За рендовете с Йаф ще почакам докато имам позавършен модел.Пробвах някакви варианти с HDRI но засега незадоволителни :)
Сега се мъча да направя свестни джанти и гуми с истински релеф.Като всяко нещо,което се прави за първи път си е проблемно.За предните решетки май ще си направя пас,като ги сглобя отделно и просто ги "напъхам" :) Все пак не мога да се пъна за фотореализъм от първи модел я! :confused:
направих някоко шота с мрежата без Subsurf

[img=http://img301.imageshack.us/img301/7893/backmeshnc2.th.jpg]
[img=http://img21.imageshack.us/img21/940/frontmeshve3.th.jpg]
[img=http://img210.imageshack.us/img210/8879/sidemesheu2.th.jpg]
[img=http://img230.imageshack.us/img230/2213/topmeshey1.th.jpg]

Ще съм благодарен,ако някой по-вещ ми върне картинката на мрежата със забележки,кое евентуално може да се махне директно,кое да се преправи и прочие.
Иначе модела "цъфваше" точно защото в предницата не съм добавил допълнителните loop cuts за ръба и не съм приложил още Mirror,защото не съм доволен и дообработвам предния калник и маската.Предния капак и тавана комай са добре,само дето още не мога да се ориентирам как точно да задам различните щейдъри за боята,прозореца и гумата под него,но това ще дойде към края :) и нещо не мога да измисля как да прекъсна loop cut,ако искам ръб примерно само донякъде.Сега действам с knife и събирам в триъгълник последната точка.
М/у другото как мога да вмъквам директно картинките тук, в текста? Има прикачи,има и {img},но моля за последователния процес,така,че картинката да е всред текста например.Питам,за да не си правя излишни експерименти :oops:
Благодаря отново...отивам да блИндирам :angel:
Goh
 
Мнения: 66
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 9:30 pm
Местоположение: Gabrovo

Re: Бричка Camaro :)

Мнениеот Syziph » Чет Фев 12, 2009 12:57 pm

Като цяло мрежата е добра.
Можеш да поизгладиш линиите на модела.
Относно моделирането със Subsurf можеш да разгледаш линка в този пост:
viewtopic.php?f=10&t=342
дава доста идеи за организиране на мрежата на модела.

За материалите можеш да търсиш тук:
http://matrep.parastudios.de/index.php

пробвай с ключови думи като : car paint, tire

Колкото до качването на картинки:
можеш да ползваш опцията - Upload attachment, която е под текстовото поле при писането на съобщение.

М/у другото, за този модел ли става въпрос?
http://www.autoclub.com.au/uploaded_ima ... 775880.jpg
малко се затруднявам да намеря чертежи за него.
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: Бричка Camaro :)

Мнениеот toto » Пет Фев 13, 2009 2:05 pm

Здравей Goh :balloon:
По модела няма какво да коментирам, мога само да гледам, чета и да се уча. ;))
toto
 
Мнения: 104
Регистриран на: Съб Мар 22, 2008 11:30 am

Re: Бричка Camaro :)

Мнениеот Goh » Пет Фев 13, 2009 10:49 pm

*toto - благодаря,но съм на години от съвършенство :oops: Сега таман се зачетох в една книжка "Precision Modelling in Blender"
линк тук -> http://homepage.ntlworld.com/r.burke2/precision_modelling1.html , която дава интересни напътствия :) Но това е ако някой иска да е наистина прецизен в моделирането си.Ето и едно друго четиво,което беше доста ползено за мен:
http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=93651&highlight=edge+loops
*syziph - благодаря за линковете.Това за Subsurf modelling беше доста ползено,макар болшинството инструменти в lightwave да ми се видяха съвсем други.Последните 2 дни се опитвам да си пооправя mesh-a.Все още ми изскачат неприятни бабуни примерно по извивките на предната и задната броня,които предполагам с reflective car paint ще се виждат неприятно,но мога да се оправдая ,че некадърен тенекиджия е оправял Камарото :goingcrazy: Все още не мога да се справя добре с преходите плавна сгъвка и ръб след това.То не бяха 3-ни edge loops близо един до друг,то не бе shift+e! Ама да се бях хванал с по-проста колица :confused: Направо откачам като се чудя как правят плавните извивки (и ръбовете) старите кучета.Например :
http://www.thomasbaron.net/ Мрежите му са като от учебник.Ама пък и поликаунта му е над 300к а моето скромно камаро още няма 40к :angel:
update няма да поствам,защото повечето беше tweaking на мрежата...накрая ще сляза със шублера пред блока и ще измеря разстоянието м/у врата-калник например :eyesup: В общи линии открих,че е най-добре да се спазва добрия стар KISS принцип :lol: http://en.wikipedia.org/wiki/KISS_principle и да се разпарчетосва колата на частите от които обичайно е съставена,пък ако edge loop-ите не съвпадат със следващата част не е беля :goingcrazy: така или иначе си оставяш там 2-5мм разстояние и join-ваш чарковете :mrgreen:
А,модела започна по скици от http://www.the-blueprints.com/ мисля на версията от 2008-а.Това е например камарото в Transformers.Но в търсенето на reference pictures попаднах на какво ли не и основно ползвам http://www.chevrolet.com/camaro/explorecamaro/gallery/ версията за 2009-а.
Goh
 
Мнения: 66
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 9:30 pm
Местоположение: Gabrovo

Re: Бричка Camaro :)

Мнениеот Goh » Пет Фев 20, 2009 1:43 am

Малко попълнения.
4.png
С Yaf

2.jpg
С блендър
Goh
 
Мнения: 66
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 9:30 pm
Местоположение: Gabrovo

Re: Бричка Camaro :)

Мнениеот Syziph » Пет Фев 20, 2009 1:23 pm

Goh - линка който ди дадох може да използва Лайтуейв за демонстрация но принципа на моделиране - SDS е общ за всички полигонални моделери.

Блендерския рендер е малко странен. Откъде се взе отражението на гумата в предното стъкло?
Напредваш с моделирането.
Продължавай в същия дух!
_/||\_o;
Аватар
Syziph
 
Мнения: 852
Регистриран на: Вто Сеп 19, 2006 11:16 am
Местоположение: Sofia

Re: Бричка Camaro :)

Мнениеот Goh » Съб Фев 21, 2009 2:39 am

Предполагам,че отражението е защото няма под.Все още имам да доизглаждам външността и не съм обърнал никакво внимание на вътрешността.
Ето и една друга проба с Yaf.Не ми се получи хрома на джантите и гумите са твърде сиви.Също страничните стъкла имат някакво отражение на гума.Стъклата ги оставих без реална дебелина,за да си останат непрозрачни и нямат гумените уплътнения.Беше повече HDRI опит май.Би било чудесно ако светлините бяха на габарити примерно,но там още не съм отгадал как да се справя.Идеята ми е да достигна нещо като на приложената снимка.
Прикачени файлове
black_camaro.JPG
svetlini.jpg
svetlini.jpg (7.74 KiB) Прегледано 3033 пъти
Goh
 
Мнения: 66
Регистриран на: Пет Яну 30, 2009 9:30 pm
Местоположение: Gabrovo


Назад към Текущи работи / Work In Progress

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron