Страница 1 от 1

Заигравка със Sculpt Mode

МнениеПубликувано на: Чет Дек 11, 2008 2:34 pm
от kOFF
Здравейте!

Последните няколко дни се "заиграх" със Sculpt Mode, докато разучавах Блендер и се получи нещо подобно :whaa:

Знам че е не е много добре направено, затова ще помоля за критика. Друго си е някой отстрани да ти каже кое става и кое не.

Re: Заигравка със Sculpt Mode

МнениеПубликувано на: Пет Дек 12, 2008 11:15 am
от toto
Много добре е станало като характер и текстури.

Re: Заигравка със Sculpt Mode

МнениеПубликувано на: Пет Дек 12, 2008 10:06 pm
от doc
На мен ми харесва, смятам, че е станало добре.
Мнението ми обаче определено не е от значение. Слаб съм в създаването на разните му там същества.
Така че градивната критика от хората с повече опит и талант.
Единствено мога да те окуража да продължаваш в тази посока. :))

Re: Заигравка със Sculpt Mode

МнениеПубликувано на: Съб Дек 13, 2008 2:08 am
от kOFF
Благодаря ви за добрите думи. За мен този модел е все още незавършен, затова го показвам в WIP. Мислех леко да го окосмя, обаче нещо не ми се получава добре... Интересно ми е някой да сподели, когато се моделира лице, дали е по-добре да се прави по стандартния начин, отколкото със sculpt mode? Питам това защото го направих с толкова много полигони, че скромният ми лаптоп се видя в чудо :whaa: Изобщо рационално ли е да се ползва sculpt mode?

Всеки ден експериментирам с Blender и ми харесва все повече и повече. Днес открих, че има Ambient Occlusion и много се изкефих... Абе голяма краста е :8

...и критика моля :cheers:

Re: Заигравка със Sculpt Mode

МнениеПубликувано на: Съб Дек 13, 2008 8:27 am
от carboon
По принцип това му е идеята на "sculpt mode", да се работи с високополигонални модели.
Може да се докара голяма детайлност на модела сравнително лесно. Ако трябва да се прави точка
по точка е убийствено. Просто е къде къде по-удобно да се работи с четките.
Ето един туториал за нуждата от високополигонален модел и как се вади нормалмап от него.
http://www.blendernation.com/2008/12/07 ... -tutorial/
Аз лично ползвам "sculpt mode" почти навсякъде, където трябва да поправя или да дооправя нещо.

Моделчето ти е хубаво. Сложи му някакво окосмяване.
Иначе и аз нямам опит в моделиране на хора и глави :D

Re: Заигравка със Sculpt Mode

МнениеПубликувано на: Съб Дек 13, 2008 6:56 pm
от Syziph
Очевидно е че героя е тип - фентъзи.
Не можеш да даваш критики по такива модели без да са прекалено субективни.
Не знам каква е процедурата която използваш при скулптурирането, но обикновено е следната:
1. Базов меш - създаваш нискополигонен модел с основния обем и лупове по чертите от лицето на които искаш да наблегнеш.
2. Скулптинг - започва се от най-ниското ниво, като постепенно се надгражда с добавяне на все по-фин детайл.
3. Ретопология - със създадения високополигонен модел като база, започваш отново изграждането на нискополигонен модел като следваш всяка извивка от повърхността на модела.

В този пост има доста интересни връзки в тази насока:
viewtopic.php?f=10&t=192

Важно правило е че със всяка следваща глава ставаш все по-добър ;)

Re: Заигравка със Sculpt Mode

МнениеПубликувано на: Пон Дек 15, 2008 1:25 am
от kOFF
Благодаря ви за линковете, доста са полезни. Това с ретопологията звучи много интересно... определено ще имам още безсънни нощи :)

Междувпрочем се чудех - има ли начин когато се работи върху някой сложен модел с много полигони да се маркира само една малка част от него, а останалата да се "скрие" за да се облекчи работата?

Re: Заигравка със Sculpt Mode

МнениеПубликувано на: Пон Дек 15, 2008 9:59 am
от Syziph
Alt+B
Огранчава 3D изгледа в рамките на обема на пирамида с определена от потребителя основа.
Полезно при работа с комплексни обекти.

Как работи?

1. Alt+B - избиране на правоъгълен участък с левия бутон на мишката.
2. Работа в произволен режим
3. Повторно Alt+B за възстановяване на 3D изгледа в първоначалния му вид.

За повече информация:
http://wiki.blender.org/index.php/Manua ... ing_Border

Re: Заигравка със Sculpt Mode

МнениеПубликувано на: Пон Дек 15, 2008 12:44 pm
от kOFF
:cheers: